Loading...

آب آلوده قابل نوشیدن ؛ بطری که آب آلوده را به آب قابل نوشیدن می توان تبدیل کرد.

///آب آلوده قابل نوشیدن ؛ بطری که آب آلوده را به آب قابل نوشیدن می توان تبدیل کرد.

آب آلوده قابل نوشیدن ؛ چگونگی تبدیل آب آلوده به آب قابل نوشیدن

آب قابل نوشیدن عنصر حیاتی برای بشر می باشد. آب آلوده در زمان های گذشته قابل نوشیدن نبوده است ، اما این روزها به لطف تکنولوژی آب آلوده هم قابلیت نوشیدن دارد. ولی سوالی که پیش می آید این است که می شود در شرایط خاص از آب های آلوده مرداب و لجن زارها برای خود آب شرب تهیه کرد ؟ آیا این دستگاهی وجود دارد که مردم دنیا را از کمبود آب قابل آشامیدن نجات دهد؟ در ادامه دستگاهی معرفی می گردد که آب آلوده را در کسری از ثانیه به آب قابل آشامیدن تبدیل می کند . امروزه مهمترین چیز در زندگی بشر آب قابل آشامیدن است و این دستگاه به بشر کمک می کند که از آب نوشیدن، لذت ببرد.

بیشتر بدانیم: لباس هوشمند؛ پوست الکتریکی هوشمند >>

بیشتر بدانیم: نور هوشمند بیم ؛ خانه هوشمند با نور دیواری هوشمند >>

نگاهی به منابع آب و زندگی بشر

مایکل پریچارد می گوید که اگر منابع آب آلوده در سراسر دنیا در دسترس مردم بود در این صورت آمار بیانگر این موضوع می شدند که نصف مردم در حال عذاب کشیدن از اسهال  و بیماری های میکروبی هستند . البته این در حالی است هنوز مردم در برخی از مناطق دنیا از آب آلوده رنج می برند و کودکان بی گناهی جان خود را از دست می دهند . او در گذشته درباره منابع سالم آب شرب و روشهای تولید آن بار ها صحبت کرده بود. روش رسیدن به آب شرب سالم با تغییر روش تفکر ما بدست می آید . مایکل  در این باره می گوید که : ” در گذشته همه ی ما درباره ی این موضوع به یک سبک نگاه می کردیم ولی امروز با اختراع دستگاه جدید من که حاصل تفکر و نگاه متفاوت به این موضوع است ، رسیدن به آب شرب سالم به راحتی امکان پذیر شده است. “

بیشتر بدانیم: هولولنز مایکروسافت؛ تجربه حضور در مریخ >>

بطری Life saver برای فیلتر کردن آب آلوده

آب آلوده – بطری lifesaver – قابل آشامیدن – آب آلوده – بطری نجات دهنده زندگی- ویروسها – باکتری ها – بطری نجات دهنده زندگی

نجات دهنده زندگی

مایکل نام دستگاه اش را نجات دهنده زندگی (Lifesavar) گذاشته است . جرقه این اختراع از روز بعد از کریسمس ۲۰۰۴  در ذهن او زده شد. زمانی که اخبار تکان دهنده‌ی سونامی آسیا از تلویزیون  پخش می شد . روزها و هفته‌های بعد از واقعه ، مردم به تپه‌ها فرار می‌کردند و مجبور شده بودند که آب آلوده را بنوشند و یا اینکه باید بدون آب با مرگ روبرو می شدند. این قضیه خیلی مایکل را تحت تاثیر قرار می دهد . چند ماه بعد ، طوفان کاترینا به شدت به ساحل آمریکا برخورد می کند . او با خود فکر می کند که: ” خوب، آمریکا یک کشور جهان اول است و باید دید که برای این مسئله چه می کنند .” روز اول هیچ اتفاقی نمی افتد. روز دوم نیز  به همین روال پیش می رود و تا روز پنجم آب رسانی به مردم به طول می انجامد . در این زمان میکاییل به فکر راه حلی برای این مشکل می افتد تا در آینده زمان رویارویی با حوادث غیر پیش بینی شده مردم با مشکل آب قابل نوشیدن ، که عنصر حیاتی آنهاست روبرو نشوند.

او بعد طی هفته ها و آزمایش و بررسی و ساخت چند نمونه ناموفق سرانجام موفق به ساخت و اختراع بطری نجات دهنده زندگی می شود.

بیشتر بدانیم: جت پوشیدنی، پرواز موفقیت آمیز مرد آهنی >>

بطری Life saver برای فیلتر کردن آب آلوده

آب آلوده – بطری lifesaver – قابل آشامیدن – آب آلوده – بطری نجات دهنده زندگی- ویروسها – باکتری ها – بطری نجات دهنده زندگی

عملکرد بطری Life saver و روش فیلتر کردن ویروس ها و میکروب ها

تا قبل از اختراع دستگاه مایکل ، بهترین فیلترهای آب فقط می‌توانستند اجرام بزرگتر از ۲۰۰ نانومتر رو فیلتر کنند . کوچکترین باکتری حدوداً ۲۰۰ نانومتر قطر دارد . پس یک باکتری با قطر ۲۰۰ نانومتر می‌توانست از یک سوراخ ۲۰۰ نانومتری فیلتر ، عبور کند . از طرف دیگر، اندازه‌ی کوچکترین ویروس ، حدود ۲۵ نانومتر است . پس قطعاً این ویروس  می‌تواند که از سوراخ‌های ۲۰۰ نانومتری فیلتر عبور کند . سوراخ‌های فیلتر بطری Lifesaver فقط ۱۵ نانومتر است. در نتیجه هیچ چیزی از سوراخ های این فیلتر عبور نمی‌کند. این بطری قادر خواهد بود آب سیلاب و یا آب کثیف با بوی بد را دریافت کند و در نهایت آب پاکیزه و گوارا بدون هرگونه بو را تولید کند.

عملکرد بطری به این صورت است که آب آلوده را داخل بطری ریخته و در بطری را بسته و با استفاده از پمپی که بر روی در تعبیه شده است چند بار آب را پمپ می کنیم و چند لحظه صبر می کنیم. حال با باز کردن سر پمپ آب آشامیدنی سالم و استریل بیرون خواهد ریخت.

بطری Lifesaver رو هزاران نفر در سراسر دنیا استفاده می‌کنند. این بطری برای تصفیه ۶۰۰۰ لیتر آب جواب می‌ دهد. وقتی که تاریخ مصرفش می‌گذرد، با استفاده از تکنولوژی تخریب امن، سیستم خود به خود از کار می‌افتد تا کاربر را از هرگونه بیماری محافظت کند. حال وظیفه کاربر این است که کارتریج قدیمی را از بطری خارج کند و کارتریج جدید را جایگزین نماید.  کارتریج جدید برای ۶۰۰۰ لیتر دیگر کفایت می کند.

بیشتر بدانیم: تشخیص بیماری با هوش مصنوعی>>

بیشتر بدانیم: درک احساس با هوش مصنوعی>>

بطری Life saver برای فیلتر کردن آب آلوده

آب آلوده – بطری lifesaver – قابل آشامیدن – آب آلوده – بطری نجات دهنده زندگی- ویروسها – باکتری ها – بطری نجات دهنده زندگی

موارد کاربردی بطری Lifesaver

اکنون زمان آن رسیده تا نگاهی به موارد کاربری این دستگاه بیندازیم. اگر با دقت به عملکرد سنتی افراد در مواقع بحران بیندازیم به اتفاقات و بحران هایی می رسیم که مشکل بوجود آمده را صد برابر بدتر می کند. به طور مثال اگر مردم منطقه ای با سیل روبرو شوند برای آب رسانی و کمک مراحل زیر باید سپری شود.

در ابتدا آب حمل می‌گردد تا به منطقه بحران زده برسد. سپس بعد از چند هفته، کمپ‌هایی بنا می‌شوند و مردم مجبور می‌شوند برای گرفتن آب آشامیدنی سالم‌ به داخل کمپ‌ها بروند. در این صورت وقتی ۲۰۰۰۰ نفر داخل یک کمپ جمع می‌شوند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بیماری‌ها شیوع پیدا می‌کنند، در نتیجه منابع زیادتری می‌طلبند. مشکل خود به خود تبدیل به یک مشکل دائمی و بزرگتر می شود. اما با تفکری متفاوت، مردم می‌توانند در محل خود بمانند و آب آشامیدنی استریل مصرفی خود را به تنهایی تهیه کنند و تنها دغدغه آنها بازسازی خانه‌ها و زندگی‌هاشان باشد.

البته این تکنولوژی حتماً مستلزم وقوع یک بلای طبیعی نیست، تا بکار آید. اگر افراد به این نتیجه برسند که روش تفکر قدیمی در صنایع، زیرساخت های ملی و … خیلی گران تمام می شود و هزینه های گزافی باید برای حل مشکلات پرداخت کنند، تلاش بسیاری برای تفکرات نو و کارآمد انجام خواهد شد.

یک بطری Lifesaver می تواند برای یک نفر مورد استفاده قرار گیرد ولی برای تعداد بالاتر تا ۴ نفر تکنولوژی مشابه بصورت یک پیت بنزین که حدود ۲۵۰۰۰ لیتر آب رو استریل میکند در نظر گرفته شده است. این دستگاه برای یک خانواده ی چهار نفره تا سه سال کافی است. جالب است که بدانیم هزینه این دستگاه حدود نیم سنت در روز است.

پس با این تفکری متفاوت و فرآوری آب، در هر نقطه ا‌ی از جهان الخصوص مناطق محروم، مادران و کودکان دیگر نیازی ندارند که ساعت‌ها در روز را راه بروند تا آب مورد نیازشان را جمع آوری کنند. آنها می توانند از یک منبع نزدیک آب تهیه کنند. پس فقط با ۸ میلیارد دلار، می شود به هدف هزاره دست پیدا کرد. پس سه و نیم میلیارد نفری که هر ساله از این مساله عذاب می‌کشند، و دو میلیون کودکی که هر ساله می‌میرند، زندگی خواهند کرد.

بطری Life saver برای فیلتر کردن آب آلوده

آب آلوده – بطری lifesaver – قابل آشامیدن – آب آلوده – بطری نجات دهنده زندگی- ویروسها – باکتری ها – بطری نجات دهنده زندگی

 

بطری Lifesaver رو هزاران نفر در سراسر دنیا استفاده می‌کنند و این بطری برای تصفیه ۶۰۰۰ لیتر آب جواب می‌ دهد.

برگرفته از وب سایت: TED

 

توسط | ۱۳۹۹/۳/۱۱ ۹:۴۸:۵۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷|تکنولوژی, سلامت دسته بندی ها|برچسب ها: , |

در باره نویسنده :

مهندس کامپیوتر ، گرایش نرم افزار - علاقمند به هوش مصنوعی و اخبار تکنولوژی

ثبت ديدگاه

بیست − 4 =