Loading...

تکنولوژی چیکو ؛ افراد نابینا قادر خواهند بود امور شخصی را به تنهایی انجام دهند.

//تکنولوژی چیکو ؛ افراد نابینا قادر خواهند بود امور شخصی را به تنهایی انجام دهند.

تکنولوژی چیکو ویژه افراد نابینا ؛ یاری رسانی برای انجام امور روزمره زندگی

گاهی پیش آمده که با دیدن افراد نابینا با خود به این موضوع فکر کنیم که احتمالا آنها قادر به انجام کارهایی که افراد بینا انجام می دهند، نمی باشند. در واقع افراد نابینا برای انجام برخی امور نیاز به همیاری دارند. اما این روزها این مشکل به کمک تکنولوژی چیکو حل شده است و افراد نابینا توسط این نرم افزار قادر هستند که اکثر امور روزمره خود را به تنهایی انجام دهند. تکنولوژی چیکو ، انقلابی برای نابینایان بشمار می رود که آنها می توانند به کمک جهان سایبری به این فنآوری دسترسی پیدا کنند.

ویدئویی که در انتها می بینید چگونگی عملکرد تکنولوژی های جدید، برای افراد نابینا را نمایش می دهد.

خانم چیکو آساکاوا، که بینایی خود را در دوران بچگی بر اثر یک حادثه از دست داده، مبتکر تکنولوژی چیکو است که به کمک افراد نابینا می آید. جرقه این ایده ها زمانی به ذهن او می رسد که او بسیار علاقمند به خواندن کتاب و شناخت فنآوری‌های روز دنیا بوده است و با خود فکر می کند که چگونه از فنآوری برای آفریدن کتاب‌هایی با خط بریل استفاده کند.این موضوع سرآغاز سفر او به دنیای نوآوری می گردد. او امیدوارست که درآینده نچندان دور ، افراد نابینا، کاملا مستقل امور زندگی خود را انجام دهند.

تکنولوژی چیکو ، که به کمک افراد نابینا آمده است.

تکنولوژی چیکو – افراد نابینا – Chieko

بیشتر بدانیم: هدفون هوشمند واقعیت مجازی>>

آغاز راه ابداع تکنولوژی چیکو

چیکو می گوید : ” بینای‌ام را در ۱۴ سالگی در حادثه‌ای که در استخر برایم پیش آمد از دست دادم. من نوجوانی بسیار پر جنب و جوش و مستقل بودم، و ناگهان نابینا شدم. سخت ‌ترین چیز برای من از دست دادن استقلالم بود. کارهای که تا آن زمان انجامشان برایم ساده بودند دیگر به تنهایی قادر به انجامشان نبودم. برای مثال، یکی از چالش‌های من کتاب خواندن بود. در آن زمان، خبری از کامپیوترهای شخصی، اینترنت و تلفن هوشمند نبود. بنابراین مجبور بودم از یکی از برادرانم خواهش کنم تا کتابهای درسی را برایم بخوانند. سپس مجبور بودم برای خودم کتاب را به زبان بریل تایپ کنم. در این زمان، من واقعا می‌خواستم از وابستگی به افراد آزاد باشم و این خواسته و اشتیاق قوی من باعث نوآوری هایی شد که امروز در مورد آن با شما صحبت می کنم.”

تکنولوژی چیکو ، که به کمک افراد نابینا آمده است.

تکنولوژی چیکو – افراد نابینا – Chieko

دهه ی طلایی زندگی چیکو

نیمه اول دهه ۸۰ میلادی برای وی جهشی بزرگ بحساب می آید. وی شروع به تحول درایجاد فناوری کتابهای دیجیتالی کرد، از جمله ویرایشگر دیجیتالی خط بریل، واژ‌ه‌نامه دیجیتالی به خط بریل و شبکه‌ای از کتابخانه دیجیتالی. امروز، هر دانش آموزی که اختلال بینایی دارد می‌تواند با استفاده از کامپیوتر شخصی و تلفن همراه با خط بریل یا بصورت صوتی کتاب درسی بخواند. شاید این موضوع شما را متعجب نکند، زیرا اکنون کتابهای دیجیتالی در تبلت‌هایتان به وفور موجود است. نکته جالب توجه این است که سال های قبل از پیدایش کتابهای دیجیتالی نسخه ی دیجیتالی خط بریل معرفی شده بود. چیکو همواره به این موضوع می اندیشد که چگونه تکنولوژی با قدرت بی‌نظیرش می تواند به افرادی با محدودیت‌هایی مثل او کمک کند و این تفکر، او را در راستای راهی که آغاز کرده ، بسیار کمک می کند.

بیشتر بدانیم: هتل هوشمند ژاپنی با فناوری پارک خودکار ماشین>>

ورود افراد نابینا به دنیای گسترده سایبری و اینترنت

در دهه ۹۰ میلادی چیکو متوجه می شود اطرافیانش درباره مبحث اینترنت و جستجوی اینترنتی صحبت می کنند. این صحبت ها کنجکاوی و میل به استفاده از اینترنت را در او بر می انگیزد. دسترسی به روزنامه های مختلف در هر زمان و مکان و امکان جستجوی موضوعات مختلف، موجب شگفتی او می گردد. این تجربه ی لذت بخش، الهام بخش او برای تبدیل محتویات صفحات اینترنتی به صدا می گردد.
در نتیجه این ایده منجر به ابداع صفحه‌خوانِ خانگی (Home Page Reader) می شود، که نخست به ژاپنی و سپس به ۱۱ زبان دیگر دنیا ترجمه می گردد. چیکو فنآوری ابداعی خود را برای همه ی نابینایان دنیا قابل دسترس قرار می دهد و این فناوری هروز گسترش می یابد. هدف چیکو، استقلال هرچه بیشتر افراد نابیناست تا به تنهایی سفر کنند و کارهایشان را به سادگی همچون همه ی افراد دارای بینایی انجام دهند.

تکنولوژی چیکو ، که به کمک افراد نابینا آمده است.

تکنولوژی چیکو – افراد نابینا – Chieko

بیشتر بدانیم: ربات طراح اکسی دراو>>

آخرین فناوری ابداعی چیکو ویژه نابینایان

آخرین فناوری چیکو، یک اپلیکشن بر روی تلفن هوشمند است که قادر است افراد نابینا را در عملکرد روزانه و برخورد با افراد مختلف راهنمایی کند. این نرم افزار به عنوان یک همراه، همیشه در کنار فرد نابینا باشد. عملکرد این اپلیکشن به این صورت است که سیگنال های تلفن هوشمند را آنالیز می کند و فرد نابینا را هدایت می کند. این اپلیکیشن قادر است به فرد نابینا کمک کند که به راحتی به سوپر مارکت برود و کالاهای مورد نیازش را با آگاهی از مشخصات محصول خرید کند. به علاوه فناوری چیکو این قدرت را به فرد نابینا میدهد تا افرادی که از کنار او عبور می کنند را تشخیص دهد و به وی معرفی کند.

ابداع او باعث می شود که حواس پنجگانه او و افرادی همچون او تقویت شود. نکته ای که وجود دارد این است که اپلیکیشن چیکو قادر به تشخیص حالات خلق و خوی افراد مختلف نیست. وی امیدوارست که بتواند این امکان را به اپلیکیشن خود اضافه کند. زیرا برای برقراری رابطه اجتماعی قوی تر،  این نکته حائز اهمیت می باشد.

تکنولوژی چیکو ، که به کمک افراد نابینا آمده است.

تکنولوژی چیکو – افراد نابینا – Chieko

توانایی امروز افراد نابینا و آینده روشن برای آنها

فناوری چیکو در ابتدای راه است و افراد نابینا نهایتا قادر هستند با این فناوری به کلاس بروند و یا از تماشای ویترین مغازه‌ها لذت ببرند یا حتی یک رستوران خوب را در خیابان پیدا کنند. برای دنیای امروز که افراد نابینا جزئی از آن هستند، بسیار جالب خواهد بود که فرد نابینا بتواند دوستان و آشنایانش را در خیابان قبل از اینکه آنها متوجه شوند پیدا کند. این چالش، بسیار بزرگ است و به همکاری تمام افراد جامعه نیاز دارد، پس گروه او منابع آن را با نام فناوری های بنیادی به صورت آزاد در اختیار همگان قرار داده اند تا آنها را در این عرصه یاری کنند.

تکنولوژی چیکو ، که به کمک افراد نابینا آمده است.

تکنولوژی چیکو – افراد نابینا – Chieko

اپلیکیشن چیکو، به او این قدرت را می دهداست که به راحتی به سوپر مارکت برود و کالاهای مورد نیازش را با آگاهی از مشخصات محصول خرید کند.

برگرفته از وب سایت: TED

توسط | ۱۳۹۷/۱۱/۳ ۹:۱۶:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰|تکنولوژی دسته بندی ها|برچسب ها: |

در باره نویسنده :

مهندس کامپیوتر ، گرایش نرم افزار - علاقمند به هوش مصنوعی و اخبار تکنولوژی

ثبت ديدگاه

سه + 7 =