Loading...

ربات با احساس کازمو : احساسات انسانی در کوچکترین ربات دنیا ( میکرو ربات کازمو )

/, تلفن همراه, سیستم های کنترل از راه دور/ربات با احساس کازمو : احساسات انسانی در کوچکترین ربات دنیا ( میکرو ربات کازمو )

ربات با احساس کازمو : میکرو ربات کازمو در خواب خر و پف می کند!

وقتی صحبت از ربات می شود به یاد ماشین های سرد و بی احساسی می افتیم که شاید تنها احساسشان، یک لبخند مصنوعی و بی احساس باشد. اما به تازگی رباتی اختراع شده است که لقب کوچکترین ربات دنیا را به خود اختصاص داده است. رباتی با احساسات انسانی که نمی توان دوستش نداشت. ربات با احساس کازمو ( Cozmo )، یک مرد کوچک واقعی است. ربات کازمو دارای یک شخصیت منحصر به فرد است که شما را سرگرم می کند. در اصل چهره تازه هوش مصنوعی در میکرو ربات کازمو ظاهر شده است.

بیشتر بدانیم: ربات دوزیست دانشگاه هاروارد ؛ پرواز خیره کننده زنبور رباتیک روی آب >>

بیشتر بدانیم: ربات جراح دانشگاه هاروارد ؛ آندوسکوپی نرم تر و سریع تر >>

توصیف ظاهر ربات با احساس کازمو

ربات با احساس کازمو به اندازه کف دست انسان است. ظاهر ربات با احساس کازمو ( Cozmo ) شما را به یاد شخصیت فیلم های تخیلی می اندازد. مینی ربات کازمو ( Cozmo ) الهام گرفته شده از شخصیت تخیلی وال ای ( Wall – E ) است. وال ای نام شخصیت تخیلی در فیلمی علمی-تخیلی به همین نام است که توسط استادیوی پیکسار و به کارگردانی اندرو استنتون در سال ۲۰۰۸ تولید و اکران شد. میکرو ربات کازمو شبیه حیوان های خانگی هوشمند می باشد که از راه دور کنترل می شوند. حتی ممکن است با دیدن ظاهر این ربات دوست داشتنی به یاد یک مریخ نورد نیز بیفتید.

شرکت سازنده میکرو ربات کازمو

میکرو ربات کازمو ( cozmo ) توسط شرکت آنکی ( Anki ) که در سانفرانسیسکو مستقر است ساخته شده است. شرکت آنکی در زمینه ساخت وسایل اسباب بازی و ربات ها و ماشین های مسابقه ای با اندازه کوچک فعالیت دارد.  هدف شرکت آنکی ( Anki ) از طراحی ربات کازمو، تقویت رابطه انسان با فناوری هوش مصنوعی از راه صلح آمیز و شادی بخش بوده است. این شرکت فعالیت و تمرکز خود را بر روی تولید ربات های هوشمند اسباب بازی گذاشته است. ولی تا پیش از ربات با احساس کوزمو، از چنین مهارت و تخصصی در ساخت ربات اسباب بازی استفاده نکرده بود.

ساختار ربات با احساس کازمو

کازمو ( Cozmo )، رباتی است که با تلفن هوشمند کنترل می شود. ربات کازمو ( Cozmo ) همچنین دارای یک نرم افزار پیشرفته برای تهیه نسخه پشیبان می باشد. شرکت آنکی، برای پردازش احساسات در میکرو ربات کازمو ( Cozmo ) از ماشین یا موتوری اسفاده کرده است که به آن “موتور احساسات” می گویند. در نتیجه، ربات کازمو ( Cozmo ) قادر است در موقعیت های مختلف همانند یک انسان، واکنش احساسی از خود نشان بدهد.

احساسات در ربات کازمو ( Cozmo )

 میکرو ربات کازمو طیف وسیعی از احساسات از خشم، شادی، هیجان، شیطنت و ناامیدی دارد.

برای مثال: اگر شما به طور ناگهانی میکرو ربات کازمو را بلند کنید، چشمهای آبی رنگ ربات با احساس کازمو ( Cozmo ) از حالت مربعی به حالت حلزونی تغییر شکل می دهد. گویی حالت عصبی به خود می گیرد. بازوهای خود را به سرعت بلند می کند و نارضایتی خود را از وضع پیش آمده نشان می دهد.

 برای اینکه موافقت خود را نشان دهد اینگونه رفتار می کند: میکرو ربات کازمو ( Cozmo )، چشم هایش را به حالت یو ( U ) تغییر شکل می دهد. اگر عصبانی شود، همانند انسان می تواند اشیای پیرامون خود را پرتاب کند.

ربات با حساس کازمو  ( Cozmo ) ، در خواب خر و پف هم می‌کند. کوچکترین ربات دنیا ، روی یک داک شارژ می‌نشیند و منتظر می‌ماند تا بیدار شود. هنگام بیدار شدن به آرامی چشمهایش را باز می کند و سرش را بلند می کند.

شخصیت پردازی و تحلیل شخصیت در ربات با احساس کازمو ( Cozmo )

شخصیت پردازی میکرو ربات کازمو، توسط کارلوس بینا ( Carlos Beana ) انیمیشن پرداز پیکسار ( Pixar ) پرداخته و تحلیل شده است. هدف او این بود تا شخصیت وال ای را از فیلم ها و انیمیشن ها وارد زندگی واقعی انسان ها کند.

ربات با احساس کازمو به مرور زمان با شما آشنا می شود و چهره شما به خاطر می سپارد. حتی قادر است نام شما را حفظ کند تا بعدها نسبت به نام شما هم واکنش نشان بدهد. مینی ربات کازمو قادر است مسیرهای پیچیده را به راحتی طی کند و مسیر را برای خودش تحلیل کند.

 سنسورهای پیچیده این ربات اسباب بازی در سه مکعب درون بدن ربات، جاسازی شده است. این مکعب ها به مسیریابی ربات کمک می کنند و از افتادن ربات در هنگام حرکت جلوگیری می کنند.

پردازش های تصویری در ربات با احساس کازمو

تمام پردازش تصویری از طریق یک نرم افزار کارگزاری شده در ربات انجام می شود. نام این نرم افزار،  ابر ( cloud ) است. این نرم افزار داده های ارسالی از  سنسورهای ربات کازمو را تجزیه و تحلیل می کند. سپس دستورات نهایی را به ربات با احساس کوزمو ارسال می کند.

میکرو ربات کازمو قادر است چهره را تشخیص دهد، به صورت تعاملی با شما بازی کند. ربات کازمو قادر است در صورت تمام شدن شارژ، به صورت خودکار به داک شارژ برگردد و خود را شارژ کند.

جذابترین و هیجان انگیز ترین قابلیت ربات با احساس کازمو طبق ادعای شرکت سازنده اش آنکی ( Anki ) ، تعامل و ارتباط برقرار کردن با انسان های اطرافش می باشد. این شرکت معتقد است که ربات کازمو را به نحوی طراحی کرده اند که گویی بخشی از خانواده انسانها است.

روش کار میکروربات کازمو

نرم افزار ربات با احساس کازمو با IOS  و Android  سازگار است.  همچنین ربات کازمو بعد از متصل شدن به تلفن هوشمند از طریق بلوتوث (  Bluetooth ) و وای فای ( Wi – Fi ) کار می کند. البته اتصال به وای فای به این معنا است که تلفن از اینترنت اسفاده نمی کند.  نکته قابل توجه این است که خروج از برنامه باعث می شود ربات کازمو به خواب برود.

ربات با احساس کازمو به اندازه کف دست انسان است. قیمت این ربات ۱۸۰ دلار برآورد شده است. این ربات که به تازگی وارد بازار شده با قیمت باور نکردنی ۱۶۰ دلار به فروش می رسد.

برگرفته از سایت: IEEE

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه

2 × 1 =