Loading...

روبات­ ها و ترفند ­ها ؛ روبات­ هایی که دارای تعامل دو طرفه با انسان و محیط اطرافشان هستند

/, دسته‌بندی نشده, رباتیک, هوش مصنوعی/روبات­ ها و ترفند ­ها ؛ روبات­ هایی که دارای تعامل دو طرفه با انسان و محیط اطرافشان هستند

روبات ­ها و ترفند ­ها ؛ روبات­ هایی که همراه با ما کارهای شگفت انگیز انجام می دهند

بشر همیشه علاقمند به داشتن روبات­ ها و ترفند ­ها یی  از طرف آنها بوده که در راستای تعامل با انسان است. این روبات ها و ترفند ها یشان می توانند کارهای شگفت انگیز خلق کند . در ضمن آرزوی بشر داشتن روبات هایی بوده است  که بتواند ارتباط بسیار خوبی با انسان برقرار کنند و از خود ترفند هایی داشته باشند و دربرابر اعمال ما واکنش نشان دهند و ما را در امور در حال انجام همراهی کنند. این خیال پردازی گذشتگان در عصر مدرن امروز به واقعیت پیوسته است.

این تفکر روبات ها و ترفند ها باعث حرکت روبه جلو بشر در زمینه روباتیک شده است . جالب است که بدانید بعضی‌ از بهترین نو‌آوریها در جهان اغلب از ترکیب دو زمینه مختلف کاری بوجود می آید . و به جرات می توان گفت که سرگرمی و رباتیک یکی از بهترین آنهاست . در ادامه روبات به نام  ادی (EDI) معرفی می گردد. درباره این گونه از روبات­ ها و ترفند ها یشان منظور سرگرمی ، ویکتورین ها خیال بافی های بسیاری کرده اند. آنها از این گونه روبات ها به عنوان ماشین های  مکانیکی شگفت انگیز ، ماشین های خودکار و یا ماشین متفکر یاد کرده اند . ادی  این نوید را به ما می دهد که آینده روباتیک دنیا بسیار روشن است . در ادامه با ادی که حقیقت روبات ها و ترفند هایشان است و در تعامل دو طرفه با انسان است ، آشنا خواهیم شد.

بیشتر بدانیم:  میز آنوتومی>>

بیشتر بدانیم:  تکنولوژی چیکو>>

مقدمه ای بر سرگذشت روبات ها و ترفند ها ی این ماشنهای هوشمند

 شروع علاقه مردم به روبات ها به اوایل قرن بیستم باز می گردد. مردم که از سرعت پیشرفت فناوری به شگفت آمده بودند ، انتظار داشتند  این دستگاه ها خیلی زود به هوش مصنوعی مجهز شوند و جای انسان‌ها را در کارهای سخت و طاقت ‌فرسا بگیرند ؛ این امرهنوز هم محقق نشده است . در گذشته نوازندگان مکانیکی در سرتاسر اروپا محبوب بودند .  بینندگان آنها ، از دیدن حرکاتشان ، تعجب می کردند. برای مردم این داستان علمی حالا به واقعیت پیوسته بود . می توان گفت پیدایش مهندسی روبوتیک به سالهای قبل از الکترونیک بر می گردد .

ماشین ها از هر چیزی که ویکتورین ها بتوانند تصورکنند جلوتر بودند . ماشین هایی که بعدا به نام روبات نامیده شدند . روبات کلمه ای بود که درسال ۱۹۲۱ اختراع شد . در یک داستان علمی تخیلی به اسم روبات اشاره شده بود که می توان گفت از ریشه کلمه ” روبوتا ” گرفته شده است ، که به معنی ” کارگر اجباری ” می دهد. اما هنوز خبری  از روبات ها و ترفند هایشان نیست زیرا انسان هنوز در پی تکامل ساخت روبات هاست و تعامل آنها مد نظرش نیست.

این روبات ها با هوش نبودند . آنها مغزشان خالی بود . یعنی یک ترکیب هوشمندانه از مهندسی مکانیک و فریب و سحر جادوی هنرانسانی . ولی ادی ( EDI ) متفاوت است. ادی  ( EDI ) واقعی است.

روبات ها و ترفند ها در راستای ارتباط با انسان

روبات ها و ترفند ها-روبات تعاملی-تعامل با انسان

بیشتر بدانیم: تشخیص بیماری با هوش مصنوعی>>

بیشتر بدانیم: درک احساس با هوش مصنوعی>>

معرفی EDI روبات دارای قدرت تعامل با انسان

ادی روباتی با تعامل انسانی دارای  ۱۷۶ سانتیمتر قد ، ۳۰۰ پوند وزن ، دو عدد بازوی هفت محوره ، مرکزی برای حس کردن و یک سیستم تشخیص دهنده سونار ۳۶۰ درجه می باشد. او می تواند نسلی از ماشین ها باشد که عبارت روبات ها و ترفند ها را به شکل واضح توصیف کند.

مارکو ( Marco Tempest ) سازنده ادی می گوید که انسانها شیفته این هستند که احتمالا بتوانند موجودی مکانیکی مشابه انسان و خودشان بسازند. تمام تلاش مخترعین این است که روبات ها را به طریقی بسازند که مثل خود ما باشند . مثل ما رفتار کنند و مثل ما فکر کنند. یک روبات کامل ، نسبت به انسان غیر قابل تشخیص خواهد بود و این چیزی است که همیشه انسانها را می ترساند .

مارکو اعتقاد دارد که علاوه بر چهره و بدن انسان که به روبات ها داده شده است ، انسان نمی تواند قصد روبات ها را بفهمد و این موضوع انسان را آزار می دهد . وقتی کسی چیزی را به ما می دهد ، ما می توانیم قصد آن شخص رو از چشمانش و از چهره اش ، از ایما و اشاره هاش بفهمیم . این در مورد روبات ها کار نمی کند . گرچه این رابطه ، یک ارتباط دو طرفه است اما روبات ها نمی توانند اعمال بشر رو پیش بینی کنند. زیرا بشر کاملا غیر قابل پیش بینی است و این همان چیزی است که در کنار هم قرار گرفتن و تعامل روبات با انسان را دچار مشکل می کند . مارکو سالها به این موضوع فکر می کند که چگونه بتواند راحت تر ارتباط روبات و انسان را برقرار کند که به ایده ی شعبده بازی می رسد . با این کار می تواند روبات را برای تعامل هرچه بیشتر آموزش می دهد .

روبات ها و ترفند ها در راستای ارتباط با انسان

روبات ها و ترفند ها-روبات تعاملی-تعامل با انسان

بیشتر بدانیم: مکعب روبیک هوشمند>>

بیشتر بدانیم: ساعت هوشمند آسو>>

روبات های متفکر

آلن تورینگ ، از پیشتازان هوش مصنوعی ، در رابطه با ایجاد تصور و خیال می گوید که ماشین می تواند فکر کند . یک کامپیوتر لایق است تا ماشین باهوش و متفکر نامیده شود اگر بتواند به انسان این باور را القا کند که انسان است و رفتارها و طرز تفکر انسانی دارد . به عبارت دیگر ، برای اینکه یک روبات خیالی خلق کنیم که با تعبیه یک مجموعه از قوانین اخلاقی، یک مجموعه کد مشترک که همه روبات ها با آن زندگی کنند. یک روبات نباید  با کارآمد نبودنش به انسان آسیب برساند.

در نتیجه می توان برای روبات ها ، جنبه انسانی قائل شد و به آنها چهره دوستانه داد . حتی می توان به آنها یک صدای اطمینان بخش داد. موضوع مهمتر این است که ما به روبات ها این قابلیت را دادیم که حضور افراد را درکنار خودشان احساس کنند . به طور مثال اگر شخصی پای خود را ناخواسته روی پای روبات قرار دهد و به او ضربه ای بزند روبات سریعا متوجه خواهد شد . حتی می توان گفت که اگر ما به آنان خیلی نزدیک شویم ؛ آنها کنار می روند . زیرا آنها کاملا مواظب کارهای غیرقابل پیش بینی هستند . و این انقلابی در عرصه روباتیک می باشد.

روبات ها و ترفند ها در راستای ارتباط با انسان

روبات ها و ترفند ها-روبات تعاملی-تعامل با انسان

بشر همیشه علاقمند به داشتن روبات­ ها و ترفند ­ها یی  از طرف آنها بوده که در راستای تعامل با انسان است.

برگرفته از وب سایت:TED

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

توسط | ۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ۱۲:۱۵:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۹|تکنولوژی, دسته‌بندی نشده, رباتیک, هوش مصنوعی دسته بندی ها|برچسب ها: , |

در باره نویسنده :

مهندس کامپیوتر ، گرایش نرم افزار - علاقمند به هوش مصنوعی و اخبار تکنولوژی

ثبت ديدگاه

پنج × 5 =