Loading...

رویای پرواز ؛ چالشی که سال‌ها الهام‌بخش بشر برای پرواز انفرادی بوده است

/, دسته‌بندی نشده, گجت پوشیدنی/رویای پرواز ؛ چالشی که سال‌ها الهام‌بخش بشر برای پرواز انفرادی بوده است

پرواز رویای بشر ؛ تکنولوژی در خدمت بشر

 رویای پرواز برای بشر شاید زمانی که اولین پرنده را در حال پرواز در آسمان دید باشد در ذهن او جرقه خورده است. در بیشتر تمدن های بشری اسطوره ها و خدایانی  وجود دارند که قدرت پرواز دارند. در حقیقت رویای پرواز بخش مشترکی از آمال انسانی است. تا قبل اختراع بالن هوای گرم که توسط برادران مونت‌گلفیر اختراع شد، لمس آسمان با کمک رویای شیرین پرواز برای بشر وجود نداشت. بعد از اختراع هواپیما و بالگرد بشر به دنبال تحقق رویای پرواز تک نفره مانند پرندگان بود، تجربه پروازی بی خطر  و آرامش بخش. امروزه رویای پرواز به صورت انفرادی به کمک پیشرفت تکنولوژی مقدور گردیده است. در طول تاریخ افراد بسیاری وجود دارند که با بستن بال واختراع بال های چوبی در تلاش برای تحقق رویای پرواز بشر بودند و چه بسا افرادی که جان خود را در این راه از دست دادند. در ادامه از نوآوری جوانی صحبت خواهیم کرد که به کمک لباس مخصوص پروازی که اختراع کرده رویای پرواز را بدین صورت امکان پذیر ساخته است.

بیشتر بدانیم: ترافیک هوشمند بدون راننده >>

بیشتر بدانیم: ترافیک هوشمند بدون راننده >>

رویای پرواز ، چالشی که سال‌ها الهام‌بخش مردم بوده است

رویای پرواز – جلیقه با موتور جت – تکنولوژی – ریچارد – رویای بشر

مقدمه ریچارد از ابداع جلیقه پرواز خود

مایکل براونینگ ، پدر ریچارد ، مهندس و نوآور جوانی بوده است. ریچارد پدرش را الهام‌بخش اختراع خود می داند. پدر مایکل از کودکی شوق پرواز داشته است . این را می‌توان از روی نقاشی او در دهه‌ی ۱۹۷۰ حدس زد. ۴۰ سال بعد ریچارد در تلاش برای تحقق رویای پدر از وسیله ای برای پرواز رونمایی می کند. سپس گروه کوچکی از اطرافیانش را ، جمع می کند تا این وسیله را امتحان کنند. آزمایش یک چالش پروازی کامل بود، که سال‌ها الهام‌بخش بشر بوده است. از این رویداد سالها می گذرد و ریچارد سعی در تکمیل اختراع خود دارد، در نتیجه این کار هر بار به صورت متفاوتی انجام می دهد. در ادامه سفری کوتاهی به همراه ریچارد در راهی که طی کرده است، خواهیم داشت.

بیشتر بدانیم: جعل ویدیو با هوش مصنوعی>>

بیشتر بدانیم : تکنولوژی چیکو>>

رویای پرواز ، چالشی که سال‌ها الهام‌بخش مردم بوده است

رویای پرواز – جلیقه با موتور جت – تکنولوژی – ریچارد – رویای بشر

از توربین گازی تا جت

ریچارد  برای پیاده سازی ایده پرواز، ابتدا یک توربین گازی کوچک تهیه می کند. این مرحله اول مرحله تست پرواز انفرادی است. این توربین به وی ثابت کرد که راه را درست انتخاب کرده است. در گام بعدی ریچارد تلاش می کند تا دو عدد کیت استفاده کند و ایده خود را در یک زمین چمن به اجرا در می آورد. ریچارد در قدم بعدی تنها راه معقول در افزایش تعداد توربین ها می بیند و تعداد توربین های گازی را به چهار عدد افزایش می دهد.

ریچارد در مرحله بعدی ، توزیع بار رو امتحان می کند. وی معتقد است که پاها برای تحمل بار طراحی شده اند، پس تلاش می کند ایده خود را بسط دهد و نتیجه کار کمربند محافظ است. وی اعتقاد دارد که این ایده ی  در زمان خود بسیار جالب بود ولی عملا فایده ای نداشت. بسیاری از آزمایش هایی را که وی انجام می داد به شکست می انجامید و حتی بارها این شکست ها با سقوط کردن همراه بود. تمام این شکست ها راهی به سوی موفقیت برای ریچارد باز کرد. پیشرفت وی بسیار راضی کننده بود. وی مدلی با یک موتور در هر دست و دو موتور در هر بازو را پیاده سازی کرد. این روش به وی کمک کرد تا اولین پرواز شش ثانیه ای مداوم داشته باشد.

بیشتر بدانیم: ایوا؛ هوش مصنوعی که آهنگ شخصی افراد را می سازد>>

رویای پرواز ، چالشی که سال‌ها الهام‌بخش مردم بوده است

رویای پرواز – جلیقه با موتور جت – تکنولوژی – ریچارد – رویای بشر

آینده ای روشن در رویای پرواز

ریچارد معتقد است که ، سقوط کردن بهترین راه یادگیری است. او با هر بار سقوط، تلاش کرد  که طرح خود را اصلاح و مجددا شروع کند. وی در طرح اصلاحی خود، از ترکیب یک جعبه‌ی کپسول هوا، سوار بر روی ابزار الکترونیکی و یادگیری واقعی بالانس و کنترل بهره برده است. تنها مورد آزار دهنده این طرح صدای موتور جت هست. زیرا موتور جت بعد مدتی صدای گوش خراشی تولید می کند. در آخرین پیاده سازی ریچارد می‌بینید که پایداری و کنترل فوق‌العاده عالیه وجود دارد. وی عقیده دارد اگر ذهن و بدن انسان، به درستی مجهز شوند، می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند. در ویدیوی که در ادامه می بینید ، ریچارد سعی دارد که در هنگام پرواز بازوهای خود را مانند پر زدن پرندگان تکان دهد تا مسیر حرکت را مشخص کند.

بیشتر بدانیم: پهپاد کرم های شب تاب برفراز استادیو تد>>

هدف ریچارد از اختراع این دستگاه

ریچارد می گوید، فکر نمی‌کنم کسی بخواد با این وسیله از فروشگاه‌ها بیرون بیاد یا حتی بچه‌هاش رو با یکی از این وسایل به مدرسه برساند. اما من و گروه ام در سازمان گراویتی مشغول ساختن فناوری محشری هستیم که قرار است این کار را به بازی بچه‌ها مبدل کند. داریم روی چیزهایی کار می‌کنیم که به دنبال راهی برای آوردن این تجربه‌ی فوق‌العاده از پرواز به مخاطبینی گسترده‌تر، فراتر از همایش‌ها و نمایش‌هایی که انجام می‌دهیم باشد. وی به دنبال خلبان‌های دوم و سوم‌ نیزهست.

رویای پرواز ، چالشی که سال‌ها الهام‌بخش بشر بوده است.

برگرفته از وب سایت: TED

توسط | ۱۳۹۹/۶/۲۵ ۱۲:۰۶:۲۴ ۱۳۹۹/۰۶/۲۷|تکنولوژی, دسته‌بندی نشده, گجت پوشیدنی دسته بندی ها|برچسب ها: , |

در باره نویسنده :

مهندس کامپیوتر ، گرایش نرم افزار - علاقمند به هوش مصنوعی و اخبار تکنولوژی

ثبت ديدگاه

دو × سه =