Loading...

قفل گشایی با کف دست : تایید هویت با کف دست توسط PalmID

/, دسته‌بندی نشده/قفل گشایی با کف دست : تایید هویت با کف دست توسط PalmID

قفل گشایی و احراز هویت با کف دست توسط پالم آی دی ( PalmID )

امروزه دیگر اسکنر اثر انگشت، و روش های تایید هویت بر پایه بیومتریک مانند اسکن عنبیه سامسونگ و اسکن سه بعدی صورت اپل به آرامی تبدیل به  جریان اصلی تایید هویت و قفل گشایی شده است. از جمله مشکلات و محدودیت های این روش تایید هویت می توان به تجهیزات سخت افزاری خاص اشاره کرد. با توجه به محدودیت های خاص این روش، موسسه  Redrock Biometrics روشی را ابداع کرده است که انقلابی در روش قفل گشایی و تایید هویت می باشد. این روش قفل گشایی با کف دست نام دارد.

تکنولوژی قفل گشایی با کف دست پالم آی دی ( PalmID )

تکنولوژی توسعه یافته توسط این شرکت، پالم آی دی ( PalmID ) نام دارد. کف دست هر شخصی دارای یک الگوی منحصر به فرد می باشد. این الگوها می توانند توسط یک دوربین مجهز به تکنولوژی مادون قرمز اسکن شوند. تایید هویت با کف دست نسبت به تایید هویت توسط اثر انگشت امن تر است . علاوه بر این اینکه احراز هویت با کف دست دقیق تر است و امکان تقلب را به حداقل می رساند ، نظر کاربران در مورد قفل گشایی با کف دست و این گجت بسیار مثبت است.

Palm-ID یک سیستم مبتنی بر PalmSecureTM است. که یک روش امنیتی بسیار قابل اعتماد است که توسط فوجیتسو ( Fujitsu ) طراحی شده است و براساس شناخت الگوی درونی عمل می کند.

ساختار قفل گشایی با کف دست پالم آی دی ( PalmID )

پالم آی دی ( PalmID )  از الگوی های کف دست به عنوان نوعی کلید امنیتی برای احراز هویت و قفل گشایی تعداد بسیار زیادی از سرویس های آنلاین و آفلاین استفاده می کند.

گجت قفل گشایی با کف دست پالم آی دی ( PalmID )  از سه بخش تشکیل شده است. این سه بخش شامل : ۱. بخش ثبت ۲. اسکنر کف دست ۳. کنترل کننده.

شرح ساختار قفل گشایی با کف دست پالم آی دی ( PalmID )

واحد ثبت : واحد ثبت برای ضبط الگوی های خاص در کف دست کاربر استفاده می شود. تنها یک بار لازم است تا الگوهای کف دست شما توسط گجت قفل گشایی با کف دست پالم آی دی ( PalmID ) ثبت شود. الگوی ضبط شده به جای اینکه به عنوان یک تصویر ذخیره شود، بلافاصله رمزگذاری شده و به صورت دیجیتالی و در یک قالب ثبت شده ذخیره می شود.

اسکنر کف دست : در تکنولوژی قفل گشایی با کف دست ، این واحد اجازه دسترسی فرد به اتاق یا داده هایی که برای آنها مجوز داده شده است را می دهد. برای صدور مجوز به این سطح دسترسی لازم است اسکنر، الگوی کف دست ارائه شده کابر را ثبت کند. سپس اسکنر تصویر موجود را به عنوان یک الگو به واحد کنترل کننده ارسال می کند.

واحد کنترل کننده : در اپلیکیشن تشخیص کف دست ، واحد کنترل کننده شامل پایگاه داده ای است که در آن افراد مجاز و ویژگی های بیومتریک منحصر به فرد آنها ذخیره می شوند. این واحد بلافاصله الگوی های کف دست اسکن شده را با داده های رمزگذاری شده در پایگاه داده مقایسه می کند.

مزایای قفل گشایی با کف دست پالم آی دی ( PalmID )

بسیار کاربر پسند : استفاده از کف دست برای احراز هویت بسیار  جذاب است. این فکر که از کف دست برای اجازه دسترسی استفاده کرد برای بیشتر افراد هیجان انگیز ، راحت و دسترس پذیر است.

بسیار دقیق و مقاوم در برابر جعل و تقلب

امکان ترکیب راحت و آسان با سیستم های امنیتی موجود و رایج ( مانند دستگاه کارت خوان )

خطر کمتر نسبت به روش بیومتریک اسکن چهره : به لطف شبکه های اجتماعی مجازی همه ما تصویر چهره خود را در فضای مجازی منتشر می کنیم اما به ندرت پیش می آید که کسی تصویر دست خود را در فضای مجازی و آنلاین به اشتراک بگذارد. پس قفل گشایی با کف دست نسبت به سایر روش های تشخیص هویت با حفظ حریم خصوصی افراد همراه است.

کاربرد قفل گشایی با کف دست پالم آی دی ( PalmID )

تکنولوژی قفل گشایی با کف دست پالم آی دی ( PalmID ) ، یک سیستم کنترل دسترسی است که به طور گسترده در سیستم قضائیه و دادگستری و همچنین توسط نهادهای دولتی و بانک های مرکزی و مراکز مراقبت های بهداشتی استفاده می شود. تایید هویت با کف دست در حال تبدیل شدن به یک روش رایج احراز هویت در جامعه تجاری معمول است.

نصب و پیاده سازی تایید هویت با کف دست

شرکت سازنده قفل گشایی با کف دست پالم آی دی ( PalmID ) در یک اطلاع رسانی فراگیر اعلام کرده است که برای نصب و پیاده سازی Palm-ID ،  با شرکای توزیع کننده این شرکت تماس گرفته شود. همچنین شرکت سازنده ادعا کرده است که کارشناسان فنی آن ها تمام امکانات لازم از آموزش گرفته تا نصب و پشتیبانی را به صورت آنلاین و آفلاین پشتیبانی می کنند تا اطمینان حاصل شود که راه حلی که کاملا با خواسته ها و الزامات مشتری و کاربر مطابقت دارد، دریافت شود.

درباره شرکت سازنده قفل گشایی با کف دست پالم آی دی ( PalmID )

Redrock Biometrics استارتاپی است که دفتر اصلی اش در سانفرانسیسکو قرار دارد. این استارتاپ  در اصل یک شرکت  صدور مجور نرم افزاری  برای احراز هویت با کف دست و بدون تماس است. Redrock Biometrics قادر است تایید هویت با کف دست را برای بیشتر دستگاه های هوشمند فراهم کند مانند: تلفن های هوشمند، تلویزیون ها و نمایشگرهای هوشمند، لپ تاپ ، کامپیوترهای رومیزی و ….

احراز هویت با کف دست بسیار قابل اعتماد، آسان در استفاده و بسیار دقیق تر از اسکن صورت، اثر انگشت و عنبیه چشم می باشد.

برگفته از سایت : Recogtech

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه

4 × پنج =