Loading...

لباس هوشمند E-skin ؛ پوست الکتریکی هوشمند برای کنترل بازی و ردیاب سلامتی

/, سلامت, گجت پوشیدنی/لباس هوشمند E-skin ؛ پوست الکتریکی هوشمند برای کنترل بازی و ردیاب سلامتی

پوست الکتریکی E-skin به کمک بیماران دمانس (زوال عقل) می آید

با نزدیک شدن المپیک تابستانی ۲۰۲۰، شرکت های تولید پوشاک به سمت هوشمند سازی محصولات خود در حال حرکت هستند. به تازگی شرکت ژاپنی زنوما (Xenoma ) از لباس هوشمند E-skin رونمایی کرده است. این شرکت پیش از این اعلام کرده بود که فروش و تولید محصولات فردی را هدف خود قرار داده است.

لباس هوشمند E-skin که پوست هوشمند نیز نامیده می شود، همانند یک کنترل کننده بازی عمل می کند و همچنین قادر به ردیابی و تحلیل حرکت کاربران است که برای حرکات ورزشی و کنترل وزن و سلامتی بسیار مفید است.

توصیف ساختار لباس هوشمند E-skin

مراحل ساخت لباس هوشمند E-skin در سال ۲۰۱۵ از آژانس علم و فناوری ژاپن آغاز شد. در نگاه اول لباس هوشمند E-skin همانند تی شرت پیچیده و هوشمند فیلم های علمی و تخیلی Tron می باشد. خط های نقره ای رنگ باریکی که در لباس مشاهده می شود، بخشی از طراحی و زیباسازی لباس نیست. بلکه این خط ها در اصل مدارهای الکتریکی هستند که با سنسورهای خاص ساخته شده اند.

هنگامی که کاربر حرکت می کند، سنسورهای لباس هوشمند  E-skin، حرکت را شناسایی می کنند و داده ها  از هاب های که در قفسه سینه نصب شده است و از طریق بلوتوث به کامپیوتر یا تلفن منتقل می شود . سپس نرم افزار تحلیل می کند که چه حرکتی در حال انجام شدن است.

به طور کلی ردیابی حرکت، عملی بسیار مشکل است. زیر اکه نیاز به سنسورهای بسیار زیاد در اطراف بدن و چندین دوربین هماهنگ کننده دارد که به طور بسیار دقیق حرکت کاربر را تشخیص دهند. با وجود این، شرکت ژاپنی زنوما (Xenoma ) ادعا کرده است که توانسته است سنسورهای بسیار زیادی را در لباس هوشمند E-skin قرارد دهد و همچنین بسیار راحت و لطیف باشد.

لباس هوشمند E-skin قابل شستشو با ماشین می باشد و تا ۵۰ درصد خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری دارد و در ۶ سایز متنوع برای خانم ها و آقایان طراحی شده است.

لباس هوشمند E-skin – پوست الکتریکی هوشمند – پوست هوشمند – کنترلر پوشیدنی هوشمند بازی

لباس هوشمند E-skin – پوست الکتریکی هوشمند – پوست هوشمند – کنترلر پوشیدنی هوشمند بازی

بیشتر بدانیم: هدفون هوشمند واقعیت مجازی ora-x >>

کاربردهای متنوع لباس هوشمند E-skin

برای بار نخست لباس هوشمند و یا پوست الکتریکی هوشمند E-skin برای استفاده در بازی، سرگرمی و ورزش مورد استفاده قرار گرفت. برای مثال با پیراهن هوشمند E-skin  می توانید انواع مخلتف حرکت و عکس العمل را در بازی گلف به موقع انجام دهید و این پوست هوشمند قادر به تشخیص انواع مختف حرکت در زمان واقعی می باشد که مزیتش توانایی تجزیه و تحلیل سریع از فرم و حرکت کاربران در هر محیط است بدون اینکه توسط دوربین ها محدود شوند.

لباس هوشمند E-skin – پوست الکتریکی هوشمند – پوست هوشمند – کنترلر پوشیدنی هوشمند بازی

لباس هوشمند E-skin – پوست الکتریکی هوشمند – پوست هوشمند – کنترلر پوشیدنی هوشمند بازی

بیشتر بدانیم: دستبند هوشمند sgnl >>

کاربرد پیراهن هوشمند E-skin در علم پزشکی و کنترل بیماری ها

امروزه دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که پیراهن هوشمند E-skin می تواند در پیشگیری از بیماری ها نیز مفید باشد. به عنوان مثال: دکتر ایچیرو (Ichiro) و همکارانش به بیمارستان هایی که در درمان دمانس (زوال عقل) تخصص دارند مراجعه کردند و از پزشکان پرسیدند که آیا دستبندهای پوشیدنی که برای این بیماران استفاده می شود، برای ردیابی آنها کافی است یا خیر؟ پاسخ پزشکان منفی بود ضمن اینکه دستبند از نظر راحتی در استفاده با مشکل مواجه بود.

با این نتایج مشاهده می شود که پوست الکتریکی هوشمند و یا لباس هوشمند E-skin بهترین گزینه است.

هدف بعدی این طرح تولید شلوار هوشمند برای بیماران مبتلا به پارکینسون می باشد. زیرا پزشکان باید بتوانند حرکت قسمت پایین تنه این بیماران را کنترل و ردیابی کنند.

بیشتر بدانیم: جت پوشیدنی >>

شرکت سازنده پوست الکتریکی هوشمند E-skin

مدیر عامل شرکت ژاپنی زنوما (Xenoma ) به مدت ۱۸ سال بر روی علم مواد و در Fujifilm کار کرده است. در سال ۲۰۱۵ شرکت Xenoma به عنوان بخشی از دانشگاه توکیو تبدیل شد و اولین نمونه محصول این شرکت، یک پرینتر سه بعدی بود. در ماه اوت ۲۰۱۷ ، شرکت Xenoma پروژه خود را در کیک استارتر راه اندازی کرد و در سی مدت یک ماه به هدف ۵۰،۰۰۰ دلاری از پیش تعیین شده خود رسید و شروع به توسعه شرکت کردند.

این اولین بار نیست که یک شرکت ژاپنی لباس هوشمند ورزشی تولید می کند. در سال ۲۰۱۴ یک شرکت اپراتوری تلفن همراه ژاپنی نوعی تی شرت تولید کرد که می توانست میزان ضربان قلب و الکتروکاردیوگرام کاربر را در بازه های زمانی متفاوت روزانه ضبط کند. اما شرکت Xenoma در عرصه بین المللی شناخته شده تر می باشد.

آینده پوست الکتریکی هوشمند E-skin

پیراهن هوشمند E-skin به شرکت های بزرگ از جمله شرکت های فعال در عرصه الکترونیک جهانی ، مراکز تحقیقاتی ملی و دانشگاه های ژاپن از جمله دانشگاه اوکتای توکیو توزیع شده است.

در آینده پیراهن هوشمند E-skin با موبایل هوشمند شما هماهنگ شده و در حین انجام فعالیت های روزانه میزان انرژی مصرف انرژی و مسافت ها طی شده را نشان خواهد داد و به عنوان یک ردیاب سلامتی عمل خواهد کرد.

این پوست الکتریکی هوشمند در اواسط سال جاری و با قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار روانه بازار شود. گرچه هنوز قیمت دقیق آن به تایید شرکت سازنده نرسیده است.

برگفته از سایت: Medium

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه

17 − 5 =