هدفون مترجم گوگل ؛ پیکسل بادز “راهنمای مسافران مجانی کهکشان” می شود!

///هدفون مترجم گوگل ؛ پیکسل بادز “راهنمای مسافران مجانی کهکشان” می شود!

هدفون مترجم گوگل ؛ پیکسل بادز “راهنمای مسافران مجانی کهکشان” می شود!

گوگل از اولین هدفون مترجم بی سیم خود که با ترجمه واقعی زبان همراه است رونمایی کرد. این هدفون مترجم در واقع یکی از قابلیت‌های اپلیکیشن “Google Translate” است.

اگر رمان ” راهنمای مسافران مجانی کهکشان” اثر “داگلاس آدامز” را خوانده باشید، حتما با شنیدن نام هدفون مترجم گوگل، به یاد ماهی زرد رنگ عجیب این رمان افتاده اید. این ماهی شگفت انگیز می توانست در صورت قرار گرفتن در داخل گوش افراد، موجب درک همزمان تمام زبان ها در فرد شود. این شباهت و این تداعی اصلا عجیب نیست. در ادامه متوجه این شباهت می شوید.

معرفی هدفون مترجم گوگل با نام پیکسل بادز

نام این هدفون مترجم؛ “پیکسل بادز” ( Pixel Buds ) است. که به گوشی های هوشمند اندوریدی و”گوشی پیکسل ۲ گوگل متصل می شود.  “پیکسل بادز” با دستیار گوگل نیز همگام شده است و به شما این امکان را می‌دهد که از طریق آن دستورات صوتی از قبیل کنترل موسیقی، برقراری تماس و مسیریابی روی نقشه را روی گوشی اعمال کنید. هدفون ها با “دستیار گوگل” (Google Assistant) و همچنین “مترجم گوگل” ( Google Translate ) هماهنگ شده و قابلیت ترجمه کردن به بیش از ۴۰ زبان زنده دنیا را برای صاحب آن میسر می سازد.

ساختار و ویژگی های  هدفون مترجم گوگل

این هدفون مترجم به کاربران اجازه می دهد، هم به صحبت به زبان دیگر گوش کنند، و هم به زبان دیگر صحبت کنند. ایربادهای گوگل به عنوان یک مترجم شخصی در گوش پنهان می‌شوند. برای استفاده از سرویس گوش دادن این هدفون، کافی است ایرباد راست را به سمت پایین نگه دارید و زبان مورد نظر را انتخاب کرده باشید. در این لحظه یک صدا از هدفون پخش می شود که مکامله را به زبان مورد نظر کاربر با صدای بلند ترجمه می کند.

همچنین می توانید با استفاده از “دستیار گوگل” ( Google Assistant ) به زبان دیگر صحبت کنید.  این امکان با استفاده از برنامه مترجم گوگل ( Google Translate app ) فراهم می شود. با نگه داشتن ایرباد و گفتن “به من کمک کن ایتالیایی حرف بزنم” بلندگوی گوشی یک ترجمه ایتالیایی را با صدای بلند پخش خواهد کرد. ( برای مثال کاربر با زبان انگلیسی صحبت کند. در این لحظه از بلندگوی گوشی هوشمند صحبت ها به زبان ایتالیایی ترجمه خواهد شد و پخش می شود).

از ویژگی های دیگر این ایربادها این است که، کاربران با فشردن دکمه کوچک تعبیه شده در ایربادها قادر هستند بلافاصله سوال بپرسند. به این صورت که کاربران با استفاده از این هدفون مترجم و دستیار گوگل، سوال مطرح شده را به زبان محاوره می شنوند، سوال مطرح می کنند و به پرسش های مطرح شده جواب می دهند. همزمان، نرم افزار دستیار گوگل می تواند تماس های تلفنی، پیامک ارسال شده و یا رویدادهای مهم پیش رو که در تقویم گوشی هوشمند ثبت شده است را، به کاربر هشدار دهد و او را مطلع کند.  بعد از شنیدن صدای هشدار، با دو بار ضربه زدن روی قسمت راست ایربادز، می‌توانید به دستیار گوگل فرمان بدهید تا پیام ها را برای شما بخواند.

ویژگی های جانبی هدفون مترجم گوگل

هدفون پیکسل بادز گوگل بهترین نرم افزار طراحی شده برنامه اندروید اوریو گوگل ( Google’s Android Oreo  ) است. این هدفون قابلیت فشرده شدن را نیز دارد.  این ویژگی امکان فراخوانی دستیار مترجم گوگل را امکان پذیر ساخته است.

با این هدفون می توان موسیقی نیز گوش داد. از قابلیت های شگفت انگیز دیگر این هدفون این است که یک صفحه نمایش روی این هدفون ها تعبیه شده است. این صفحه نمایش برای تنظیمات مورد نیاز هنگام پخش موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد.که می‌تواند لذت ۲۴ ساعت شنیدن موسیقی را به شما بدهد. همچنین قابلیت شناسایی آهنگ پخش شده را نیز دارا می باشد.

معرفی رقیب هدفون مترجم گوگل

مدیر محصولات گوگل، آدام چمپی احساساتش را در مورد این هدفون مترجم این گونه بیان می کند: ” شما به راحتی می توانید آهنگ صدایتان را کنترل کنید، به راحتی با فردی از یک کشور دیگر، با زبان مادریتان صحبت کنید و مسیر پیاده روی خود را مشخص کنید. و تمام این کارهای را در حالی انجام دهید که با گوشی همراهتان کار می کنید.”

دستگاه های مشابه مانند Translate One2One، برای کمک و توسعه ترجمه ساخته شده اند. هر چند این محصول اولین تلاش یک شرکت فعال در زمینه فناوری پیشرفته برای عرضه چنین محصولی در بازار است. این محصول یک هدفون کاملا مستقل پوشیدنی است که توسط موسسه آی. بی. ام واتسون ( IBM Watson ) تولید شده است. مستقل از این جهت می باشد که برای ترجمه نیازی به اتصال به اینترنت ندارد.

زمان وارد بازار شدن هدفون مترجم گوگل

پیکسل بادز تنها دو رنگ سیاه و سفید دارد. طبق پیش بینی ها، قرار است با این دو رنگ به بازار عرضه شود. مدت شارژ لازم برای هر با استفاده، زمان ۵ ساعت می باشد. دستیار گوگل و ایربادهایش برای شروع از ۴۰ زبان پشتیبانی خواهند کرد. این هدفون مترجم در تاریخ ۲۲ نوامبر سال جاری در انگلستان وارد بازار می شود. قیمت اولیه این هدفون مترجم با ۱۵۹ پوند شروع خواهد شد.

برگرفته از سایت: The Telegraph

توسط | ۱۳۹۶/۸/۴ ۸:۵۸:۰۱ ۱۳۹۶/۰۸/۰۵|تکنولوژی, تلفن همراه دسته بندی ها|برچسب ها: , |

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه

پانزده − 7 =