هولولنز مایکروسافت ؛ تجربه حضور در سطح مریخ در همایش تد

///هولولنز مایکروسافت ؛ تجربه حضور در سطح مریخ در همایش تد

تجربه حضور در سطح مریخ با هولولنز مایکروسافت!

ویدئویی که در ادامه متن می بینید از همایش تد “TED talk” است. در این قسمت سعی شده است که یک نمایش خیالی و جادویی از ترکیب دو دنیای دیجیتال و واقعی را بدون استفاده از هدست بر روی نمایشگر برای تماشاگران حاضر در برنامه بازسازی کنند. آنچه را که مجری برنامه با هولولنز مایکروسافت می بیند تصویر بردارانِ همایش با دوربین های پیشرفته برای تماشاگران بازسازی می کنند تا آنها هم در این تجربه شگفت انگیز سهیم شوند. در این نمایش جادویی، آینده ای را بدون صفحه ‌های نمایش تصور کنید، جایی که فناوری به اندازه ای قدرتمند است تا ما را به جهان‌هایی فراتر انتقال دهد. در ادامه ی ویدئو برای اولین بار شاهد بازسازی سطح مریخ بر روی استادیو تِد هستیم.

مجری برنامه “الکس کیپ من” یکی از  طراحان این هولنز است که در این برنامه حضور یافته است. او با استفاده از هدست واقعیت مجازی هولولنزِ مایکروسافت، چشم انداز و تحلیل خود را برای استفاده از این هولولنز به قدری واقعی بیان می کند که تماشاگران حاضر می توانند دنیای مجازی را لمس کنند. او با استفاده از تحلیل هایش درک مخاطبان را از چشم انداز این هولولنز ارتقا می دهد.

بیشتر بدانیم : هدست واقعیت مجازی سامسونگ >>

 

تحلیل “الکس کیپ من” از هولولنز مایکروسافت برای تماشاگران

“کیپ من” معتقد است  که هولولنز مایکروسافت اولین رایانه کاملا مستقل سه بعدی می باشد. در حقیقت این هولولنز، محتوای سه بعدی را مستقیم و بدون واسطه به جهان ما می آورد. از این هولنز در صنعت خودروسازی و علم پزشکی استفاده می شود. ناسا نیز از هولولنز مایکروسافت برای اکتشافات سیاره ای به منظور بازسازی سه بعدی استفاده می کند.

“کیپ من” تشریح می کند که جهان رایانه بر اساس صفر و یک کار می کند. اما دنیای ما به صورت آنالوگ است که قواعدش بر مبنای فیزیک کوانتوم می باشد. نکته جالب این جا هست که این هولولنز باعث برخورد دو دنیای دیجیتال و آنالوگ می شود. دنیای دیجتیال برای ما جذاب است زیرا به ما حس قدرت و برتری می دهد. تجربه هایی مثل جا به جایی در فضا و زمان؛ این تجربه به قدری جذاب است که به ما اجازه می دهد از محدودیت های دو بعدی رایانه های معمول رها شویم.

طبق پیش بینی “کیپ من” در آینده انتظار می رود فناوری دنیای انسان را درک کند. درک کند کجا زندگی می کنیم، کار می کنیم. با ابزارهایی که قدرت بخش تجارب انسانی‌اند، نه دستگاه‌هایی که انسانیت ما را محدود می‌کنند. تصور کنید بتوانید یک شی مجازی را حس کنید، آن را فشار دهید و به حالت اول باز گردانید. یا نه تصور کنید جهان در اختیار شما است. و شما با استفاه از یک کنترل می توانید تمام دنیای واقعی را مجازی کنید. مثلا درجه کنترل را بچرخانید و دنیای واقعی به صورت واقعیت مجازی ظاهر شود و یا مثلا درجه کنترل را بچرخانیم و تماشاگران را به پری تبدیل کنیم. وقتی فناوری دنیای ما را درک کند، شیوه های ارتباطی انسان ها را هم دستخوش تغییر می کند.

بازسازی سطح مریخ با استفاده از هولولنز مایکروسافت

در حدود نیم قرن پیش دو انسان به کمک ابتدایی ترین رایانه ها که از گوشی های هوشمند کنونی شما ضعیف تر بودند بر روی سطح ماه فرود آمدند. تمام مردم دنیا آنها را در تلویزیون های سیاه و سفید خود می دیدند و دنیا حیرت زده بود! حال تصور کنید نسل های بعدی و فرزندان ما چگونه ادامه این اکتشافات فضایی را با فناوری که دنیا را می فهمد، دنبال خواهد کرد؟

در این برنامه یک کنفرانس مجازی از راه دور اجرا می شود با حضور “دکتر جفری نوریس” از آزمایشگاه اکتشافات پیشرانه ناسا. او از تجربه حضور همزمان در سه مکان مختلف می گوید: در زمان اجرای همایش او در اتاقی در خیابان روبروی  استادیوی تِد حضور داشت. با کمک هولولنز سطح مریخ بر روی استادیوی همایش بازسازی شد و همچنین تصویر هولوگرافی او بر روی صحنه شکل گرفت؛ درنتیجه او هم بر روی صحنه ی همایش و کنار “الکس کیپ من” حضور داشت و هم صد میلیون مایل دورتر بر روی سطح مریخ !

دکتر نوریس ادامه می دهد: “در حقیقت این یک نسخه سه بعدی مجازی از سطح مریخ است که با اطلاعات ارسالی از مریخ نورد ناسا بازسازی شده است. به کمک این بازسازی می توان از اولین قدم هایمان در سطح مریخ تا آخرین اکتشافاتمان را دنبال کنیم. با این بازسازی می توان روی سطح مریخ راه رفت. شاید روزی بتوان مواد معدنی کوه ها را تنها با لمسشان حس کنیم. ما اولین قدم ها را بر داشته ایم .اما در ادامه می‌خواهیم تا تمام دنیا به ما بپیوندند، چون این سفر برای تعداد محدودی از افراد نیست، برای همه ماست. “

 

ساختار تصویر برداری هولولنز مایکروسافت

دوربین های این هولولنز از چشم انسان سریعتر عمل می کنند و دید وسیع تری نسبت به دید انسان دارند. این هولولنز به صورت زنده شروع به نقشه برداری از محیط پیرامونش می کند. حدود ۵ تصویر در ثانیه. نام این فناوری نقشه برداری فضایی می باشد. به این صورت که به محض اینکه هدست را روی سر بگذارید، تصویرهای سه بعدی خودشان را نشان می دهند. و دوربین های هولولنز شروع به یادگرفتن نقشه خانه شما می کنند. در نتیجه زمانی که در خانه هولولنز را روی چشمان خود قرار دادید و در دنیای سه بعدی مجازی در حال حرکت هستید به مبلمان، دیوارها و وسایل منزل خود برخورد نمی کنید!

 

استفاده ناسا از هولولنز مایکروسافت

ناسا هم اکنون از این هولونز در توسعه روش های اکتشاف در مریخ و ایستگاه های فضایی و همچنین در طراحی سفینه های فضایی نسل بعدی استفاده می کند.

برگرفته شده از سایت: TED

توسط | ۱۳۹۶/۷/۲۹ ۸:۲۹:۴۴ ۱۳۹۶/۰۷/۲۵|تکنولوژی, مایکروسافت دسته بندی ها|برچسب ها: , |

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه

پنج × یک =