Loading...

شهر هوشمند سامسونگ : رونمایی از شهر دیجیتال سامسونگ با فناوری ۵G یا اینترنت نسل پنجم

///شهر هوشمند سامسونگ : رونمایی از شهر دیجیتال سامسونگ با فناوری ۵G یا اینترنت نسل پنجم

اینترنت نسل پنجم یا اینترنت اشیا در خدمت شهر هوشمند دیجیتال سامسونگ

شهرهای علمی وتخیلی از داستان های و فیلم ها به دنیای واقعی ما انسان ها قدم گذاشته اند و دیگر رویا به نظر نمی رسند . سامسونگ؛ غول تکنولوژی دنیا به تازگی از یک شهر هوشمند با فناوری ۵G رونمایی کرده است که رویایی فیلم های علمی تخیلی را به واقعیت نزدیک کرده است. شهر هوشمندی که در آن اینترنت نسل پنجم اساس کلیدی است و تمام وسیله های پیرامون ما قابل اتصال به اینترنت هستند.

شرکت سامسونگ در مرکز خود در سئول، یک شهر هوشمند ۵G ساخته است که در یک نگاه اجمالی بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد. در ویدئویی که با تازگی از این شهر هوشمند منتشر شده است شهر کاملا در فناوری ۵G غرق شده است.

فناوری ۵G چیست

از فناوری ۵G یا اینترنت نسل پنجم به عنوان کلید « اینترنت اشیا » یاد می کنند؛ با سرعتی بی نظیر از هر آنچه تا کنون از نسل های اینترنت دیده اید ، همه ی تجهیزات الکتریکی پیرامون ما می توانند به اینترنت متصل شوند و ارتباطی پایدار داشته باشند. با اینترنت نسل پنجم میلیاردها سنسور در لوازم برقی خانگی، سیستم های امنیتی، قفل های در خانه ها، خودروها و لباس های پوشیدنی تعبیه می شود. اینترنت نسل پنجم تقریبا ۶۶ بار سریع تر از نسل چهارم است.

اجزای تشکیل دهنده شهر هوشمند سامسونگ

شهر هوشمند یا شهر دیجیتالی ۵G سامسونگ از سه بخش یا سه جز تشکیل شده است : استادیوم ۵G ، گره‌های اتصال ۵G و کیوسک ۵G

بیشتر بدانیم: مکعب روبیک هوشمند >>

بیشتر بداینم: ساعت هوشمند آسو؛ تبدیل دست به نمایشگر تعاملی>>

استادیوم ۵G شهر هوشمند سامسونگ

استادیوم های ورزشی و رویدادهای ورزشی مورد استفاده رایج برای تکنولوژی ۵G  هستند. این استادیوم مجهز به تکنولوژی MIMO   Multiple-Input and Multiple-Output است. میمو،  یک فناوری انتشار امواج (آنتن) برای سیستم‌های مخابراتی بی سیم می باشد. به عبارت دیگر به معنای استفاده از چند آنتن و چندین ورودی و خروجی در فرستنده و گیرنده رادیویی با هدف افزایش کارایی در انتقال اطلاعات است. این تکنولوژی در استادیوم شهر هوشمند به تماشاگران اجازه می دهد، تا تعداد زیادی از مردم به صورت یکپارچه به تماشای فیلم های با کیفیت بالا بدون تاخیر و وقفه بپردازند.

سامسونگ عقیده دارد این برنامه برای مکان های شلوغ دیگر همانند مراکز ورزشی، سالن های کنسرت، کنفرانس ها و موارد مشابه دیگر قابل استفاده است.

گره های اتصال ۵G شهر دیجیتال سامسونگ

گره های اتصال ۵G یکی از جنبه های کانونی فناوری اینرنت نسل پنجم در شهر هوشمند است.   دروبین های مدار بسته CCTV ، دیجیتال ساینیج و انواع سنسورها از طریق اینترنت نسل پنجم متصل می شود. فناوری ۵G با سایر روش های انتقال اطلاعات همانند وای فای (Wi-Fi) و زیگبی (ZigBee) تنظیم شده است تا ظرفیت شبکه افزایش دهد. با این روش سنسورهای بیشتری را متصل می کند و راه های دقیق تر و هوشمندتری را برای نظارت بر ترافیک، اندازه گیری دما و جریان متنوع حمل و نقل فراهم می کند.

هشت دوربین فیلمبرداری با کیفیت بالا و نرم افزار تجزیه و تحلیل ویدیو امنیتی،  سرعت رانندگی اتومبیل و فرد پیاده را تشخیص می دهند. سپس این اطلاعات در شبکه اینترنت نسل پنجم به اشتراک گذاشته می شود تا برج کنترل مرکزی بتواند از طریق یک تبلت به اطلاعات دسترسی پیدا کند و  وضعیت را از بیرون کنترل و بررسی کند. با فناوری هوش مصنوعی (AI) در آینده نزدیک به شهرها، خدمات کنترل دقیق تر و ایمن تر شهری را می توان اجرا کرد.

شهر هوشمند - اینترنت نسل پنجم – فناوری 5G - شهر دیجیتال سامسونگ

شهر هوشمند – اینترنت نسل پنجم – فناوری ۵G – شهر دیجیتال سامسونگ

بیشتر بدانیم: تاکسی هوایی خودران >>

بیشتر بدانیم: ترافیک هوشمند بدون راننده >>

کیوسک ۵G شهر هوشمند سامسونگ

در هوشمند سامسونگ کیوسک ۵G به عنوان یک هات اسپات عمل می کند. به کمک این کیوسک سرعت دانلود به طرز باورنکردنی کوتاه شده و تنها ۱ تا ۳ ثانیه طول خواهد کشید. فایلی با حجم ۵۰۰ مگابایت تنها در ۵ ثانیه دانلود خواهد شد.

سامسونگ نشان می دهد که چگونه یک اتوبوس متصل به کیوسک می تواند هنگامی که به این منطه هات اسپات می رسد سرعت دانلود را تا حد بسیار قابل توجهی افزایش دهد.  می توان نقشه راهنمای شهری و یا مسافرت را با سرعت بسیار بالا دانلود کرد، مسیر راهنمای آنلاین را بدون قطع شدن استفاده کرد و یا نرم افزارهای پر حجم را با سرعت باور نکردنی به روز رسانی کرد و یا برای مسافرانش در طول مسیر سرگرمی آنلاین فراهم کند.

شهر هوشمند - اینترنت نسل پنجم – فناوری 5G - شهر دیجیتال سامسونگ

شهر هوشمند – اینترنت نسل پنجم – فناوری ۵G – شهر دیجیتال سامسونگ

اطلاعات تکمیلی در مورد شهر دیجیتال سامسونگ

هر کدام از این بخش های شهر هوشمند یا دیجیتال قصد دارند با تکنولوژی جدید ارتباط با میان گجت ها و سرویس های به نمایش بگذارند. شهر دیجیتال سامسونگ همچنین دارای یک نمایشگاه ۵G است که از فناوری های اینرنت نسل پنجم مانند تجهیزات ارتباطی ۳.۵ گیگاهرتز و ۲۸ گیگاهرتز و همچنین موارد استفاده ۵ گیگابایتی مانند تکنولوژی های واقعیت مجازی و خودروهای بدون سرنشین استفاده می کند. هدف این نمایشگاه، برجسته سازی لزوم تجاری سازی اینترنت نسل پنجم است.

سامسونگ برآورد کرده است که هر ماه حجم اینرنتی مصرفی بی سیم هر فرد افزایش خواهد یافت چیزی حدود ۱۰۰ گیگا بایت. می کند که هر ماه اینترنت بی سیم اینترنت هر فرد افزایش خواهد یافت تا ۱۰۰GB و تا زمانی اینترنت نسل پنجم همگانی . طبق برآوردهای کنونی با اینترنت نسل چهارم متوسط مصرف اینترنت برای کاربران ۱۰ گیگابایت است (رقمی که متخصصان معتقد هستند در حال حاضر بالاتر از مصرف اکثر کاربران بریتانیا است).

شهر هوشمند - اینترنت نسل پنجم – فناوری 5G - شهر دیجیتال سامسونگ

شهر هوشمند – اینترنت نسل پنجم – فناوری ۵G – شهر دیجیتال سامسونگ

آینده هوشمند با اینترنت نسل پنجم

کیم ( Youngky Kim )، مدیر شرکت شبکه های اینترنی سامسونگ چندی پیش در یک سخنرانی بیان کرد: اینترنت نسل چهارم برای ما اتصال تلفن های هوشمندمان را به اینترنت را فراهم آورد به طوری که ما می توانیم از گوشی های هوشمندمان در هر زمان و مکان استفاده کنیم. اینترنت نسل پنجم برای ما یک اتصال بی سیم به کارخانه ها و شهرها را به ارمغان خواهد آورد. اینترنت اشیا  (IoT) بخشی از زندگی ما خواهد شد. علاوه بر این، تماس ویدیویی هولوگرامی ، GPS مبتنی بر واقعیت مجازی و وسایل نقلیه مستقل و بدون سرنشین به طور گسترده ای در دسترس ما خواهد بود.

زمان آن رسیده است تا به آینده کاملا هوشمند سلام کنیم.

برگرفته از وب سایت: ۵G.co.uk

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه

18 + 6 =