با ادیسه؛ هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ به رویا سفر کنید!

///با ادیسه؛ هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ به رویا سفر کنید!

با ادیسه؛ هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ به رویا سفر کنید!

جهش از دنیای واقعی به تخیل امروزه با هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ دیگر رویا نیست. می توانید  در کمتر از ده دقیقه مسافرت سه بعدی، ورزش، کنسرت زنده و بازی های مهیج را به خانه خود بیاورید. تنها چیزی که نیاز دارید یک هدست است که با ویندوز پی سی” PC” سازگار باشد.

این هدست با شماره مدل AA-HC1HULB شناخته می شود و سامسونگ از آن به عنوان «HMD Odyssey Controller Left» کنترل کننده چپ اودیسه‌ سامسونگ یاد می کند. بر اساس توضیحات ثبت شده در اف سی سی “FCC” برای این کنترل کننده، کلمه‌ی کوتاه HMD احتمالا به وجود نمایشگری که روی سر قرار می‌گیرد (Head Mounted Display) اشاره دارد. مایکروسافت اعلام کرده است، هدست سامسونگ منطبق بر پلتفرم واقعیت ترکیبی ویندوز هست. هر چند به نظر می رسد هدست  سامسونگ مانند Oculus Rift فیس بوک است، اما مایکروسافت عقیده دارد استفاده از این هدست راحتتر از نمونه های موجود است و نسبت به هدست های دیگر دارای مزیت های ویژه ای هست.

هدست Oculus Rift : Oculus Rift هدست واقعیت مجازی فیس بوک است. می توانید با آن بازی کنید و یا حتی به تماشای فیلم بنشینید. این هدست باعث می شود دنیایی پیرامون‌تان، مشابه نمونه‌ی واقعی با گردش سر بچرخد و ثابت نباشد. بدنه‌ی هدست طوری ساخته شده که به راحتی با سرهای مختلف هماهنگ می‌شود و به سادگی، برای تمام کاربران قابل استفاده است. مجموعه کامل حسگرهای به کار رفته در این هدست باعث می‌شوند تا کوچک‌ترین حرکت‌های سر و دست کاربر تشخیص داده شود و تصویری که روی نمایشگر داخل هدست به نمایش درمی‌آید متناسب با این حرکت‌ها و وضعیت جدید تغییر کند.اما یکی از نقاط ضعف این هدست هنگام بازی Drift نمایان می شود. این بازی کاربر را در موقعیت فضانوردی قرار می دهد که در میان زباله های فضایی قرار گرفته و باید از این موقعیت خود را نجات دهد. اما موقعیت قرارگیری به قدری خسته کننده است که کاربر از ادامه بازی منصرف می شود. Oculus  تعداد بازی زیادی دارد که باید خریداری شوند اما به همراه خود دستگاه دو بازی ارائه می شوند. نکته دیگر قیمت بسیار بالای این هدست است که قیمتی در حدود ۱۰۰۰ دلار دارد.

بیشتر بدانیم : لنز چشمی واقعیت مجازی سامسونگ با قابلیت ضبط تصاویر >>

مزیت هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ نسبت به رقبا

هدست ادیسه ” Odyssey” برای کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز ۱۰ ساخته شده است. همچنین هدست ادیسه سامسونگ دارای وضوح تصویر بالاتری نسبت به هدست های دیگر است. نکته دیگر اینکه برای راه اندازی این هدست نیاز به چند دقیقه زمان هست که نسبت به هدست های دیگر که زمانی در حدود یک ساعت لازم دارند زمان بسیار کمی است. در حقیقت سامسونگ با معرفی این هدست اولین گام بزرگ خود را بدون دخالت آکیولس  Oculus در حوزه‌ی واقعیت مجازی برداشت.

بیشتر بدانیم: تکنولوژی ردیابی چشم در ویندوز ۱۰ >> 

ادیسه- هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ- Mixed reality headset-odyssey

ادیسه- هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ- Mixed reality headset-odyssey

مشخصات هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ

هدست سامسونگ با نام اودیسه HMD  دارای دو دوربین داخلی است ( بنابراین می توان در دنیای مجازی به راحتی راه رفت. بدون نیاز به تجهیزات فیلم برداری اضافی در اطراف اتاق و بدون برخورد با دیوارها، اسباب و اثاثیه منزل ). همچنین  هدست  سامسونگ از هدفون هایی داخلی بهره می برد که توسط AKG تولید شده اند. این هدفون ها می‌تواند صداهایی ۳۶۰ درجه‌ای را به ارمغان بیاورند. در نتیجه حضور در یک مکان را برای کاربران طبیعی‌تر از قبل جلوه می دهند. هدست ادیسه سامسونگ از دو نمایشگر ۳.۵ اینچی AMOLED و عمق دید ۱۱۰ درجه‌ای برخوردار است. این نمایشگرها از وضوح ۱۶۰۰×۱۴۴۰ پیکسلی برخوردار هستند.

قیمت هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ

قیمت این هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ ۴۹۹ دلار است و با کنترل کننده ها و حسگرهای حرکت همراه است. قرار است این هدست واقعیت ترکیبی در ۶ نوامبر سال جاری وارد بازار شود.

 

برگرفته از سایت: life hacker

توسط | ۱۳۹۶/۹/۲۸ ۱۱:۳۱:۱۰ ۱۳۹۶/۰۷/۲۳|تکنولوژی, مایکروسافت دسته بندی ها|برچسب ها: , |

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه

دو × 4 =