Loading...

دستکش واقعیت مجازی Dexmo ، تجربه لمس اشیای مجازی در دنیای واقعی

/, سلامت, گجت پوشیدنی/دستکش واقعیت مجازی Dexmo ، تجربه لمس اشیای مجازی در دنیای واقعی

لمس دنیای واقعیت مجازی با دستکش هوشمند Dexmo

از گذشته تا به امروز یک بخش حیاتی تعامل انسان با محیط پیرامون از طریق لمس کردن شکل می گیرد.  گجت های پوشیدنی در حال عبور از مرزهای دنیای فیزیکی است. به تازگی از یک دستکش هوشمند واقعیت مجازی رونمایی شده که به کمک آن می‌توان در دنیای واقعیت مجازی اشیا را لمس کرد. شرکت Dexta Robotics به دنبال ایجاد یک نسل سه بعدی از دستگاه واقعیت مجازی است که نه تنها به شما اجازه می دهد که با اشیای مجازی ارتباط برقرار کنید بلکه این امکان را برای شما فراهم می کند تا اشیا را انداره بگیرید و استحکام آنها را بسنجید. نام این دستگاه، دستکش واقعیت مجازی Dexmo است.

بیشتر بدانیم: فناوری واقعیت مجازی و فناوری نوآورانه و مزایانی زندگی شهر نشینی >>

مشخصات ظاهری دستکش واقعیت مجازی Dexmo

از نظر ظاهری، دستکش هوشمند Dexmo با ترکیب رنگ قرمز و سفید و جت های سیاه رنگ متصل به آن بسیار شبیه شخصیت های کارتونی مجموعه های استنلی کوبریک (Stanley Kubrick) است. دستکش واقعیت مجازی Dexmo از یک اسکلت بیرونی که شامل : هدست‌ها‌ و کنترل کننده‌های حرکتی است و نرم افزار سازگار با دنیای واقعیت مجازی است که به کاربران اجازه می دهد اشیای مجازی را لمس کنند، درک کنند و احساس کنند. زمانی که شما یک شی مجازی مانند یک توپ بیس بال را دست می‌گیرید، همانند دنیای واقعی از طریق دستکش نیرویی به دست شما وارد می‌شود و از این طریق می‌توان توپ را لمس کرد. دستگاه می‌تواند به هر هدست واقعیت مجازی یا به یک صفحه نمایش متصل شود.

بیشتر بدانیم: ادیسه، هدفون واقعیت مجازی سامسونگ >>

بیشتر بدانیم: هدفون واقعیت مجازی ora-x >>

نحوه کار دستکش واقعیت مجازی Dexmo

دستکش هوشمند واقعیت مجازی توسط یک تیم از طراحان و مهندسان روباتیک طراحی شده است. موتورهای تعبیه شده در این دستکش واقعیت مجازی، به طور مداوم جهت و قدرت نیروی وارد شده را تغییر می دهند تا یک شبیه سازی دقیق از لمس کردن در دنیای واقعیت مجازی را فراهم کنند. به این ترتیب، هنگام برخورد با یک شیء نرم مانند یک اسفنج یا یک تکه کیک، مقاومت در برابر نور، و مقاومت سنگین برای یک شیء متراکم مانند یک لوله یا آجر، نیروی وارده از طرف دستکش تغیییر می کند تا حس نرمی و سختی را همانند دنیای واقعی فراهم کند.

موتورهای کوچک نیز به نوک انگشتان شما ارتعاشات متفاوتی می دهند تا تاثیر ضربه زدن روی یک صفحه کلید (تایپ کردن) را شبیه سازی کنند.

دستکش واقعیت مجازی Dexmo – دستکش هوشمند Dexmo – واقعیت مجازی – گج پوشیدنی هوشمند – لمس دنیای واقعیت مجازی - Dexta Robotics

دستکش واقعیت مجازی Dexmo – دستکش هوشمند Dexmo – واقعیت مجازی – گج پوشیدنی هوشمند – لمس دنیای واقعیت مجازی – Dexta Robotics

بیشتر بدانیم: لنز چشمی واقعیت مجازی سامسونگ >>

چگونگی افزودن حس لمس به دستکش واقعیت مجازی Dexmo

به گفته طراح این دستکش هوشمند، Aler Gu آوردن تجربه لمس اشیا به دنیای واقعیت مجازی یک انقلاب و دستاورد بزرگ در دنیای واقعیت مجازی محسوب می شود. ارتعاش برای لمس اشیا و باور پذیری حس لمس لازم بود اما کافی نیست . در حقیقت قصد ما گمراه کردن و گول زدن مغز نبود زمانی که شی را می بینید و بلند می کنید همانند دنیای واقعی قادر به تشخیص نرمی و سختی آن نیز خواهید بود.

به عنوان مثال: برداشتن یک اردک پلاستیکی احساسی متفاوت از برداشتن سنگ دارد. از آنجا که این دستکش می‌تواند حرکات را به دست اعمال کند باید در تقلید اجسام جامد نسبت به سیستم‌های لمسی مبتنی بر ارتعاش و یا گرما بهتر عمل کند، هر چند آنها نیز مزایای خود را دارند.

بیشتر بدانیم: دستبند هوشمند sgnl >>

کاربردهای متنوع دستکش هوشمند واقعیت مجازی Dexmo

طراحان دستکس هوشمند واقعیت مجازی Dexmo  معتقد هستند که این دستگاه در طراحی موشک ها و سفینه ها مفید خواهد بود و به مهندسان اجازه می دهد تا موشک ها را از هم جدا کنند و اندازه هر یک از اجزای آنها را ببینند و یا در آموزش پزشکی، جایی که جراحان کارآموز میتوانند عملیات واقعیتری انجام دهند. استفاده و به کارگیری از دستکش واقعیت مجازی Dexmo در آموزش کارکنان خنثی کردن بمب بسیار ارزشمند باشد و به کاهش هزینه ها در آموزش تعمیر و نگهداری مکانیکی کمک می کند. دانش آموزان می توانند با دسترسی به قطعات گرانقیمت که در دستان خود احساس می کنند، تجربه کسب کنند و به کاهش هزینه ها کمک کنند.

دستکش واقعیت مجازی Dexmo لمس دنیای واقعیت مجازی -

دستکش واقعیت مجازی Dexmo لمس دنیای واقعیت مجازی –

بیشتر بدانیم: هولولنز مایکروسافت ، تجربه حضور در سطح مریخ >>

آینده دستکش واقعیت مجازی Dexmo

پشت پرده دستکش Dexmo استارت آپ چینی Dexta Robotics قراردارد که طی ۲ سال گذشته بیش از ۲۰ نمونه اولیه و آزمایشگاهی طراحی کرده تا به نمونه نهایی برسد. سام واتس ” Sam Watts” سرپرست عملیات شرکت Make Real، که یک شرکت نرم افزاری است که در زمینه برنامه های مختلف فناوری واقعیت مجازی برای مشتریان نظامی و همچنین ناشران بازی های رایانه ای مشغول به کار است تاکید می کند: محصول فعلی تنها کنترلرهای ردیابی و یک هدست است که با عنوان واقعیت مجازی فروخته می شود، تنها تجربه اول لمس اشیا که شامل دست زدن به اجسام و تعامل با اشیا مجازی است را فراهم می کنند.

دستکش هوشمند واقعیت مجازی Dexmo در حقیقت جزئی از مسیر تغییر درک مردم، نسبت به خلاقیت ها و محصولات نوآورانه ارائه شده برای تغییر شیوه بازی است. هنوز قیمت این دستکش واقعیت مجازی معلوم نیست. با توجه به قیمت هدست واقعیت مجازی HTC Vive می‌توان تشخیص داد که این دستکش چه قیمتی خواهد داشت. در آینده ای نه چندان دور واقعیت مجازی دیگر رویا نخواهد بود بلکه بخشی جدانشدنی از زندگی روزانه همه افراد خواهد بود.

برگرفته از سایت: MIT Technology Review

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه

پنج − 3 =