ردیابی چشم در ویندوز ۱۰ – تایپ کردن با حرکات چشم : eye control

///ردیابی چشم در ویندوز ۱۰ – تایپ کردن با حرکات چشم : eye control

تکنولوژی ردیابی چشم در ویندوز ۱۰

اگر تا حالا فکر می‌کردید که استفاده از دست برای کار کردن با ویندوز سخت است پس منتظر خبرهای خوش باشید. مایکروسافت قرار است قابلیت ردیابی چشم را به آخرین نسخه به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ اضافه کند. با این قابلیت، کافی است به نقطه خاصی از صفحه نگاه کنید تا هر کدام از برنامه‌های موردنظرتان اجرا شود.

فرد مبتلا به بیماری ALS یا نوروماسکولار در استفاده از پی‌سی مشکلات زیادی دارد چون نمی‌تواند از دستان خود استفاده کند. شاید بتوان این کار را با ردیابی چشم‌ها انجام داد. اما چنین چیزی مستلزم در اختیار داشتن یک نرم‌افزار خاص و تخصصی است در حالی‌که تجربه کافی برای آن وجود ندارد. ولی مایکروسافت معتقد است که می‌تواند در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشد. قرار است غول نرم‌افزاری دنیا قابلیت ردیابی چشم را با نام کنترل با چشم (Eye Control) به ویندوز ۱۰ اضافه کند. با تجهیز آخرین سیستم‌عامل مایکروسافت به این ویژگی، کاربران قادر خواهند بود با نگاه کردن کارهایشان را انجام دهند. یعنی هر چیزی مانند بازکردن اپ‌ها و برنامه‌ها، تایپ و انجام کارهای عمومی تنها با تمرکز چشم‌ها به نقطه‌های خاصی از صفحه امکان‌پذیر می‌شود.

تکنولوژی ردیابی چشم در ویندوز 10 - Eye control in windows 10

تکنولوژی ردیابی چشم در ویندوز ۱۰ – Eye control in windows 10

مایکروسافت برای توسعه ” کنترل با چشم ” با شرکت Tobii همکاری کرده است. جای تعجب ندارید که بدانید ردیاب‌های ” توبی” بیشترین سازگاری را با امکان جدید ویندوز ۱۰ خواهند داشت. اگر می‌خواهید هرچه زودتر از این قابلیت استفاده کنید، به‌روزرسانی این سیستم‌عامل به‌عنوان نسخه بتای پیش‌نمایش ویندوز اینسایدر (windows insider) در دسترس قرار دارد. ولی هنوز معلوم نیست که چه زمانی به نسخه‌های اصلی و باثبات ویندوز اضافه می‌شود.

سازندگان پی‌سی همواره در پی گسترش راه‌حل‌هایی هستند که بتوانند پی‌سی را به‌معنای واقعی در دسترس قرار دهند. هر دو شرکت اپل و مایکروسافت دارای ویژگی‌های در دسترس بودن هستند ولی عمدتا روی موارد دیداری و شنیداری تمرکز دارند. چنین امکانی درهای جدیدی را به‌روی افرادی که تمایل دارند یک برنامه کنترلی کاملا متفاوت در اختیار داشته باشند باز می‌کند. اگر شنیدید که واسط‌های کاربری ردیابی چشم به سایر پتلفرم‌ها و دستگاه‌های موبایل اضافه شد چندان تعجب نکنید.

برگرفته از وب سایت THEVERGE

توسط | ۱۳۹۶/۷/۹ ۲۰:۰۹:۵۵ ۱۳۹۶/۰۷/۰۷|تکنولوژی, مایکروسافت دسته بندی ها|برچسب ها: , |

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه

نوزده + 11 =