Loading...

فناوری واقعیت مجازی و فناوری نوآورانه مزایای زندگی شهرنشینی را به روستاها می برند

/, تلفن همراه, رباتیک, سیستم های کنترل از راه دور, گجت پوشیدنی/فناوری واقعیت مجازی و فناوری نوآورانه مزایای زندگی شهرنشینی را به روستاها می برند

فناوری نوآورانه چرخه زندگی شهر نشینی را به انتها می رساند

روزی را تصور کنید که به کمک فناوری واقعیت مجازی و فناوری نوآورانه بتوانید در یک روستای بکر زندگی کنید و از تمام مزایای شهر نشینی برخوردار باشید. پیش بینی‌هایی که می‌گوید آینده به سمت زندگی شهری در حال رشد است را باور نکنید. شهرنشینی در واقع در حال رسیدن به انتهای چرخه خود است، و به زودی مردم زندگی و کار کردن در روستاها را انتخاب می‌کنند، به لطف پیشرفت‌های سریع در فناوری واقعیت مجازی، فناوری تحویل مستقل  ، فناوری انرژی خارج از شبکه و فناوریهای دیگر، به زودی بیشتر مردم زندگی و کار در حومه شهر را انتخاب خواهند کرد. به دیوارهای بزرگ شهر فکر کنید و مزایای زندگی روستایی را در نظر بگیرید.

ویدئویی که در ادامه می بینید، از همایش تد ( Ted Talk )  است. در این قسمت شاهد هستیم که چگونه فناوری واقعیت مجازی ، فناوری تحویل مستقل و فناوری نوآورانه زندگی شهر نشینی را به انتهای چرخه خود می رسانند و به شما نوید زندگی در آب و هوای سالم و مناطق بکر را می دهند بدون اینکه کیفیت زندگی شما تغییر کند .

مجری برنامه ، جولیو گیل ( Julio Gil  ) مدیر مهندسی صنایع در گروه فناوری نوآورانه شرکت UPS است. او ۱۵ سال به صورت حرفه ای و تخصصی در شرکت UPS مشغول توسعه و مطالعه بر روی فناوری های نو آورانه بوده است. او پیشگام فناوری نوین برای پهپادها ، پرینترهای سه بعدی و گجت های پوشیدنی است. او یکی از متخصصین حوزه فناوری واقعیت مجازی می باشد. در این برنامه، گیل ( GIL) برای تماشاگران توضیح می دهد که چگونه فناوری نوآورانه و فناوری واقعیت مجازی زندگی آینده ما را دچار دگرگونی اساسی خواهد کرد و به شما مزایای زندگی شهر را در هر نقطه‌ای می‌دهد.

بیشتر بدانیم: ترفیک هوشمند بدون راننده >>

مقدمه جولیو گیل ( Julio Gil ) در مورد تاثیر فناوری های نوآورانه بر زندگی شهر نشینی

امروزه، بیش از نیمی از جمعیت مردم جهان در شهرها زندگی می‌کنند.  روند شهرنشینی در اواخر قرن ۱۸ شروع شد، و ازآن موقع درحال افزایش است.  پیش بینی شده که تا سال ۲۰۵۰، ۶۶ درصد جمعیت در شهرها زندگی خواهند کرد و سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی،انجمن جهانی اقتصاد، به ما هشدار می‌دهند، اگر ما برای تراکم افزایش یافته برنامه ریزی نکنیم، مشکلات فعلی در شهرهایمان، مانند نابرابری، ازدحام و جرم تنها بدتر می‌شوند. اما من نظر دیگری دارم. فکر می‌کنم شهرنشینی در واقع به انتهای چرخه رسیده، و در حال حاضر مردم درحال بازگشت به حومه شهر هستند.  اجازه دهید به شما بگویم تمایلات اجتماعی-اقتصادی خیلی دوام ندارند.می‌دانید، ۱۲٫۰۰۰ سال پیش همه کاملا خوشحال بودند، زندگی را با گشتن و شکار و دور هم جمع شدن می‌گذراندند. وبعد، تمایلات عوض شد، و آن چیز جدید زندگی در مزرعه و گله داری است، تا زمانی که همه چیز دوباره تغییر کند. وقتی ما به انقلاب صنعتی می‌رسیم. در واقع این چیزی است که روند شهرنشینی را‌ شروع کرد. و می‌دانید چه چیزی باعث آن شد؟ قدرت بخار، ماشین‌ها، فرآیندهای شیمیایی جدید — در دو کلمه فناوری های نوآورانه و من معتقدم فناوری می‌تواند این چرخه را به پایان برساند.

تاثیر فناوری نوآورانه در به پایان رسیدن چرخه زندگی شهر نشینی

گیل ادامه می دهد: من در بیشتر زندگی حرفه‌ایم روی نوآوری کار کرده‌ام.  فناوری نوآورانه ( Future tech  ) به من این اجازه را می‌دهد تا با پهپادها، پرینترهای سه بعدی و عینک هوشمند و فناوری واقعیت مجازی کار کنم، و نه فقط آنهایی که شما می‌توانید در فروشگاه بخرید بلکه نمونه‌های اولیه هم. گاهی اوقات خیلی سرگرم کننده است. حالا، بعضی از این فناوری ها امکانات جدیدی را فراهم می‌کنند که اساساً روشی که ما کارها را قبلاً و دراین چند سال انجام می‌دادیم تغییر بدهند، آنها به ما این اجازه را خواهند داد که از همه جا از مزایای زندگی شهرنشینی لذت ببریم.

درباره اش فکر کنید.اگر شما بتوانید جایی زندگی کنید که آمار جرم پایین‌تری دارد، فضای بیشتری دارد و هزینه زندگی و ترافیک کمتر است، البته بیشترمردم چنین جایی را می خواهند، اما احساس می‌کنند شانسی ندارند.  شما مجبورید در شهر زندگی کنید. درگذشته مردم به شهرها مهاجرت می‌کردند نه بخاطر اینکه خود شهر را دوست داشتند بلکه برای چیزهایی که شما می‌توانید درشهر داشته باشید، فرصت‌های شغلی بیشتر، دسترسی آسان‌تر به خدمات و کالاها و زندگی اجتماعی غنی‌تر. پس بیایید عمیق‌تر شویم.

فناوری واقعیت مجازی - فناوری نوآورانه

فناوری واقعیت مجازی – فناوری نوآورانه

بیشتر بدانیم: هولولنز مایکروسافت؛ تجربه حضور در مریخ >>

تاثیر فناوری واقعیت مجازی در به پایان رسیدن زندگی شهر نشینی

براساس یک تحقیق توسط موسسه جهانی تحلیل محل کار، بیشتراز ۸۰ درصد نیروی کار آمریکا دوست دارند در خانه کار کنند. و می‌دانید حتی داشتن یک دفتر کار برای یک شرکت چقدر خرج دارد؟ ۱۱٫۰۰۰ دلار برای هر کارمند در سال. اگر فقط نیمی از آن کارمندها حتی ۵۰ درصد اوقات از راه دور کار کنند، پس انداز در آمریکا به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار می‌رسد، و می‌تواند باعث کاهش ۵۴ میلیون تن گازهای گلخانه‌ای شود. اما حتی اگر بیشتر مردم بخواهند دور کاری کنند، فناوری فعلی این تجربه را گوشه‌گیرانه می‌کنند. این راحت نیست. احساس حضور به آدم نمی‌دهد. اما این امر با همگرایی دو فناوری تغییر می‌کند: واقعیت مجازی و ربات‌های کنترل از راه دور در فناوری تحویل مستقل .

بیشتر بدانیم: پهپاد کرم شب تاب >>

فناوری واقعیت مجازی و زندگی در روستاها

فناوری واقعیت مجازی امروزه به شما اجازه می‌دهد تا دفتر خود را هرجا که می‌خواهید باخود ببرید. تمام چیزی که نیاز دارید یک گجت پوشیدنی ، یک عینک هوشمند است.  شما میتوانید ایمیل‌ها و صفحه‌های گسترده خودتان را باخودتان هرجا که خواستید ببرید. و ویدئو کنفرانس و ویدئو تماس‌ها این روزها خیلی رایج شده است، اما آنها هنوز نیاز به پیشرفت دارند.

شما می‌توانید کنترل کنید، شما میتوانید حرکت کنید، شما می‌توانید هرچیزی که دارید به آن نگاه می‌کنید را کنترل کنید. شنیده‌اید که می‌گویند که بیشتر ارتباطات انسانی غیر کلامی است؟ خب، ارتباط رباتی اصلاً کلامی نیست. مثل یک بیگانه به نظر می‌رسد. اما با پیشرفت‌هایی در فناوری واقعیت مجازی ، بسته‌بندی ربات در یک هولوگرام خوب که واقعا مانند یک انسان به نظر می‌رسد و حرکت می‌کند آسان است . یا ما به فناوری واقعیت مجازی کامل می رویم و همه در فضای مجازی دیدار می‌کنند. چند سال به آن وقت بدهید ومی‌بینید تفاوت واقعی احساس می‌شود نمی‌توانید تفاوت را بگویید و حتی حس کنید.

فناوری واقعیت مجازی - فناوری نوآورانه

فناوری واقعیت مجازی – فناوری نوآورانه

بیشتر بدانیم: جت پوشیدنی، پرواز موفقیت آمیز مرد آهنی >>

تاثیر فناوری تحویل مستقل کالا در کاهش زندگی شهر نشینی

براساس یک تحقیق که توسط کام اسکور انجام شده، خریداران اینترنتی ایالات متحده درسال گذشته بیشتر از نیمی از خرید‌های جزئی خود را به صورت آنلاین انجام داده‌اند، و بازار جهانی تجارت الکترونیک دو تریلیون دلار تخمین زده شده است. حالا از یک دیدگاه منطقی، تراکم برای تحویل کالاخوب است.

 شما می‌توانید یک محموله بزرگ را به فروشگاه بفرستید، و مردم آنجا می‌روند، انتخاب می‌کنند و به خانه خود می‌برند. تجارت الکترونیک به معنی این است که ما باید آنها را حمل کنیم وآنها را در خانه تحویل دهیم. این گران‌تر است. مثل تفاوت بین داشتن یک جشن تولد برای ۲۰ نفر یا بردن یک تکه کیک برای هر یک از ۲۰ دوست شما در محل آنها است.

اما ما یک راه‌حل برای آن داریم: پهپادها. در اصل فناوری تحویل مستقل کالا بر پایه پهپادها یک روش بسیار نو آورانه است.

تصور کنید یک خودرو که گروهی از پهپادها را حمل می‌کند. راننده در حالی که پهپادها به عقب و جلو پرواز می‌کنند بعضی از تحویل‌ها را انجام می‌دهد. به این ترتیب، متوسط هزینه‌ها برای تحویل کاهش می‌یابد. خدمات قابل حمل تجارت الکترونیک در اطراف شهرها. شما خواهید دید: خانه‌های جدید دورکاران ما احتمالا دارای یک فروند هواپیمای بدون سرنشین در حیاط است.پس وقتی تحویل کیلومتر نهایی مشکلی نیست شما دیگر نیاز ندارید که برای خرید چیزی در شهر باشید.

فناوری واقعیت مجازی - فناوری نوآورانه - فناوری تحویل مستقل - پهپاد

فناوری واقعیت مجازی – فناوری نوآورانه – فناوری تحویل مستقل – پهپاد

ادیسه؛ هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ >>

تاثیر رسانه های اجتماعی در پایان یافتن زندگی شهر نشینی

یشتر از دو میلیارد کاربر فعال رسانه‌های اجتماعی در جهان وجود دارد.  این باعث میشود فکر کنیم که متصل هستیم. مهم نیست کجا هستیم.  گاهی اوقات شما هنوز هم نیاز به تماس واقعی با انسان دارید. جالب اینجاست که شهر، با تراکم جمعیت آن،همیشه برای آن بهترین نیست. در واقع، به عنوان گروه‌های اجتماعی کوچکتر می‌شوند، آنها قوی‌تر می‌شوند. یک مطالعه اخیر در بریتانیا توسط دفتر آمار ملی، رضایت بالاتر زندگی افراد زیادی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند را نشان داد. پس از آنجایی که مردم در حومه شهر زندگی می‌کنند، خب، آنها سبزیجات محلی، مواد غذایی تازه، خواربار، خدمات نگهداری را خواهند خرید. بنابراین فراش‌ها، کارگاه‌های کوچک، شرکت‌های خدماتی رشد خواهند کرد

شاید بعضی از کارگران صنعتی از شهرهایی که به وسیله اتوماسیون تغییر کردند یک کار جایگزین خوب اینجا پیدا خواهند کرد، و آنها هم مهاجرت خواهند کرد.  به خود مختاری فکر کنید، خانه‌های خارج از شبکه با پانل‌های خورشیدی، با توربین‌های بادی و تاسیسات بازیافت زباله، خانه‌های جدید ما که انرژی خود را می‌سازند و از آن در ماشین خانواده استفاده می‌کنند. منظورم این است که شهرها همیشه در مصرف انرژی پربازده‌ تر به نظر می‌رسند، اما بگذارید به شما بگویم، بازسازی روستاها هم می تواند سازگار با محیط زیست باشد.

تجربه شخصی جولیو گیل از تاثیر فناوری نوآورانه در مهاجرت به روستا

 گیل در ادامه از تجربه شخصی اش برای تماشاگران می گوید: شش سال قبل، من و همسرم، وسایلمان را جمع کردیم، آپارتمان کوچکمان در اسپانیا را فروختم، و با همان پول یک خانه با یک باغچه خریدیم و پرندگان کوچکی که صبح ها آواز می خواندند. آنجا خیلی زیباست و ما دریک روستای کوچک زندگی می کردیم نه دقیقا درحومه شهر. این حرکت بعدی من خواهد بود: یک خانه مرمت شده، نه خیلی دور از شهر نه خیلی نزدیک.  و اکنون ما مطمئن هستیم که جایی مناسب برای فرود پهپادها داریم.

گیل اظهار می کند: من فکر می‌کنم گروهی از شما تصمیم گرفته اید امتحانش کنید. وقتی که بفهمید که روستاها می‌توانند همان مزایایی که شهر دارد را داشته باشند. اما اگر شما روستا را دوست نداشته باشید، من خبر خوبی هم برای شما دارم، شهرها از بین نخواهند رفت. اما هر چقدر مردم از شهر بیرون می‌روند، تراکم پایین‌تر به آنها کمک می‌کند که جریان و تعادل بیشتری داشته باشند

به هر حال، من حدس می زنم حالا شما فکرهایی برای اجرا دارید. آیا هنوز هم فکر می‌کنید باید در شهر زندگی کنید؟ و خیلی مهم‌تر، آیا هنوز هم می‌خواهید؟

 

منبع: TED

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه

پانزده − 13 =