Loading...

لنز چشمی واقعیت مجازی سامسونگ ؛ کاشت دوربین در لنز هوشمند سامسونگ

///لنز چشمی واقعیت مجازی سامسونگ ؛ کاشت دوربین در لنز هوشمند سامسونگ

لنز چشمی واقعیت مجازی سامسونگ با قابلیت ضبط تصاویر

آینده ای را تصور کنید که در آن قادر هستید خاطره های خود را برای همیشه ثبت کنید.  یا مانند یک مامور مخفی اطلاعات حساس را بدون جلب توجه ذخیره کنید . به نظر می‌رسد سامسونگ در حال تحقق بخشیدن به این رویا است. پتنت هوشمند سامسونگ ( لنز چشمی واقعیت مجازی سامسونگ ) که با تازگی ثبت شده است آینده ارتباطات  را دچار تحول شگفت انگیزی خواهد کرد. لنز هوشمند سامسونگ انقلابی در گجت های پوشیدنی مرتبط با واقعیت مجازی خواهد شد.

سامسونگ، قصد دارد دوربین و سنسورهای مختلفی را در لنز تماسی بکارد تا استفاده از این نوع تکنولوژی‌ها به مراتب آسان‌تر شود. نام این  پروژه و پتنت هوشمند سامسونگ ،  لنز چشمی واقعیت مجازی سامسونگ می باشد.

بیشتر بدانیم : جت پوشیدنی ؛ پرواز موفقیت مرد آهنی در همایش تد >>

بیشتر بدانیم : خواننده انگشتی مترجم روشن دلان می شود >>

ساختار لنز واقعیت مجازی سامسونگ

 لنز چشمی واقعیت مجازی سامسونگ مجهز به یک صفحه نمایش کوچک، دوربین، آنتن و چندین سنسور است که حرکت چشم ها و چشمک زدن را تشخیص می دهد. با چشمک زدن ورودی لازم برای پردازش تصویر فراهم می شود. برای پردازش تصاویر نیاز به یک گوشی هوشمند است. سامسونگ از تلفن هوشمند به عنوان یک تاچ پد استفاده می کند در اطراف اینترفیس ( interface ) حرکت می کند.

بعضی مدارهای داخلی لنز هوشمند سامسونگ ظاهرا در لنز قابل مشاهده هستند، اما در لبه های کناری آن قرار دارند.

لنز واقعیت مجازی سامسونگ – لنز هوشمند سامسونگ – پتنت هوشمند سامسونگ – کاشت دوربین در لنز چشمی - augmented rality samsung contact lens

لنز واقعیت مجازی سامسونگ – لنز هوشمند سامسونگ – پتنت هوشمند سامسونگ – کاشت دوربین در لنز چشمی – virtual reality Samsung contact lens

روش عکس عکس گرفتن با لنز هوشمند سامسونگ

برای عکس گرفتن و ارتباط با اطلاعات و داده های نمایش داده شده روی لنز هوشمند سامسونگ ، کاربر باید چشمک بزند.

سنسورهای داخلی لنز چشمی واقعیت مجازی سامسونگ با چشمک زدن کاربر فعال می شوند. در نتیجه آنتن های این لنز، دستور العمل ها را برای پردازش به گوشی هوشمند کاربر ارسال می کنند. دستورات پردازش شده و نتیجه تقریبا بلافاصله برای پتنت هوشمند سامسونگ ارسال می شود.

تاثیر فناوری واقعیت مجازی در پتنت هوشمند سامسونگ

جیم مک گرگور، تحلیلگر اصلی تحقیق Tirias، خاطر نشان می کند : بسیاری از عملکرد ها و ساختار پتنت هوشمند سامسونگ به واقعیت مجازی مرتبط است. اگر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده متوقف شوند ، بسیاری از محصولات و پروژه های خلاقانه هرگز به وجود نمی آمدند و راه تحقیق بشر با بن بست مواجه می شد.

من به آینده واقعیت مجازی خوشبین هستم و امیدوارم این تکنولوژی علاوه بر بازی ، سرگرمی و آموزش وارد دنیای پزشکی نیز بشود.

با پتنت هوشمند سامسونگ ، محتوای واقعیت مجازی جلوی چشمان کاربر نمایش داده می شود. کنترل و دستور دادن به لنز چشمی واقعیت مجازی سامسونگ خارج از تصور نیست چرا این پروژه قبلا توسط گوگل اجرا شده است. و نام آن گوگل گلس  ( google glass )  بود. با گوگل گلس کاربر می توانست با چشمک زدن از هر چیزی که مایل بود عکس بگیرد.

بیشتر بدانیم : با ادیسه : هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ به رویا سفر کنید >>

دوربین داخلی لنز هوشمند سامسونگ

یک دوربین در داخل لنز چشمی واقعیت مجازی سامسونگ تعبیه شده است. مکان دقیق این دوربین بر روی شکاف قرنیه الکترونیکی لنز هوشمند سامسونگ است. این دوربین الکترونیکی باعث تحریک چشم مصرف کنندگان می شود. در نتیجه این احساس به وجود می آید که کاربر نمی تواند از چشمک زدن جلوگیری کند و ناخودآگاه چشمک می زند.

امکانات و ساختار داخلی پتنت هوشمند سامسونگ

نکته مهم این است که لنز های تماسی چشم باید بسیار سبک باشند چرا که مصرف کننده احساس راحتی کند و وزن لنز حس ناخوشایندی ایجاد نکند. لنز هوشمند سامسونگ با وزن بسیار کم ، این حس را برای مصرف کنندگان ایجاد می کند که هیچ جسم خارجی در چشم وجود ندارد.

به علاوه لنز های تماسی باید مرطوب باشند. ۵۰ درصد رطوبت برای این لنزها حیاتی و لازم است. لنز چشمی واقعیت مجازی سامسونگ تمام رطوبت مورد نیاز را دارا می باشد.

آنتن ها و تجهیزات دیگر لنز چشمی واقعیت افزوده سامسونگ می توانند در ناحیه خارج از عنبیه لنز هوشمند سامسونگ قرار بگیرند. اما عوامل و شرایط بسیار زیادی از این امر جلوگیری می کنند. و دلیلش این است که میزان نفوذ اکسیژن به لنز و چشم  باید نزدیک به ۱۰۰ درصد باشد.

روش اتصال پتنت هوشمند سامسونگ با تلفن های هوشمند

مسائل مربوط به قدرت و فرکانس رادیویی ممکن است توسعه لنزهای هوشمند را با اختلال مواجه کند. داشتن یک رادیو و صفحه نمایش نیاز به قدرت زیادی دارد، و سلول های فتوولتائیک ( Photovoltaics )  فعلی به اندازه کافی قدرتمند نیستند زیرا قطر این سلول ها  بسیار کوچک است. قطر این سلول ها حدود ۱۴ میلی متر است.

سلول های فتوولتائیک ( Photovoltaics  ) به اختصار PV، یکی از انواع سامانه‌های تولید برق از انرژی خورشیدی می‌باشد.

بنابراین برای برقراری ارتباط بین گوشی هوشمند و لنز هوشمند سامسونگ ، وای فای “بسیار قدرتمند است، بنابراین از بلوتوث به جای وای فای استفاده شده است.

آینده پتنت هوشمند سامسونگ

ثبت اختراع لنز هوشمند سامسونگ در سپتامبر ۲۰۱۴ انجام شد و در ۵ اوریل ۲۰۱۶ توسط اداره مالکیت معنوی کره جنوبی تایید شد.

هنوز مشخص نیست که لنز چشمی واقعیت مجازی سامسونگ چه زمانی وارد بازار می شود و در دسترس همه قرار خواهد گرفت. سامسونگ با اختراع این پتنت ، به دنبال در اختیار قرار گرفتن بازار برای پروژه های بعدی لنز هوشمند است. در حال حاضر سامسونگ در حال تحقیق و توسعه لنز هوشمند خود است. و تصمیم دارد تا تجربه ای متفاوت از گجت های پوشیدنی را برای کابران به ارمغان بیاورد و گوگل را تسلیم کند.

برگرفته از سایت : tech news world

توسط | ۱۳۹۶/۹/۱۲ ۱۰:۲۵:۴۹ ۱۳۹۶/۰۹/۱۵|تکنولوژی, گجت پوشیدنی دسته بندی ها|برچسب ها: , , |

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه

پنج × چهار =