Loading...

نور هوشمند بیم ؛ خانه هوشمند با نور دیواری هوشمند بدون سیم متصل به وای فای

/, تلفن همراه, سیستم های کنترل از راه دور/نور هوشمند بیم ؛ خانه هوشمند با نور دیواری هوشمند بدون سیم متصل به وای فای

سیستم LIFX Tile ؛ نور دیواری هوشمند

خانه هوشمند با حداقل مصرف انرژی شاید همواره یکی از هدف های انسان بوده است. خانه ای که در آن دیوارها به جای چراغ ها نورپردازی کنند و خانه را روشن کنند. نور هوشمند بیم ( Beam ) نوین ترین روش روشنایی در خانه های هوشمند می باشد که علاوه بر زیبایی بسیار کاربردی می باشد.

شرکت نورپردازی LIFX به تازگی اعلام کرده است، نور هوشمندی را از طریق اتصال به وای فای اختراع کرده است. این نور هوشمند می توانند برای زیباسازی محیط منازل و دکورسازی نیز به کار گرفته شوند. شرکت سازنده نام آن را  را نور هوشمند بیم ( Beam )  و یا سیستم LIFX Tile  گذاشته است. توسط نور دیواری هوشمند بیم می توان از آرایه های تامین نور بصورت هوشمند استفاده کرد .

بیشتر بدانیم: هتل هوشمند ژاپنی >>

بیشتر بدانیم: ربات هوشمند سر آشپز >>

نور هوشمند بیم – سیستم LIFX Tile - نور دیواری هوشمند بیم – نور هوشمند – خانه هوشمند - برنامه Lifx اتصال مغناطیسی در پرتوهای نور هوشمند – IOS - Beam

نور هوشمند بیم – سیستم LIFX Tile – نور دیواری هوشمند بیم – Beam

ساختار سیستم LIFX Tile 

سیستم LIFX Tile از مجموعه ای از پانل های مربعی به همراه یک پنل گوشه ای شکل تشکیل شده است . هر پرتو نور، تقریبا به بلندی یک پا (فوت) می باشد. بنابراین یک کیت حدود ۶ فوت نور تولید خواهد کرد. شرکت سازنده بیان کرده است: شما می توانید تا هشت نور و دو پنل گوشه را در هر منبع تغذیه به صورت ترکیی استفاده کنید. هر چند که در حال حاضر امکان اینکه به صورت جداگانه این پنل ها را خریداری کنید وجود ندارد.

درست همانند کاشی، سیستم نور هوشمند بیم از حداکثر ۱۶ میلیون رنگ مختلف پشتیبانی می کند و لذا می تواند برای نورپردازی های پیچیده داخلی هم به کار گرفته شود. فرایند راه اندازی سیستم LIFX Tile برای نور هوشمند Beam نسبتا آسان است. این کیت شامل مجموعه ای از نوار های فرمان است که باعث می شود هر پرتو به دیوار شما متصل شود. توصیه شده است که ابتدا آنها را روی سطح صاف قرار دهید تا مطمئن شوید که طرح مورد نظر شما با استانداردهای شما مطابقت دارد. با این روش؛ به محض اینکه مدل  را به دیوارهای خود می چسبانید، می توانید بسیار ساده مدل خود را اجرا کنید و پنل هایی را که لازم ندارید حذف کنید.

بیشتر بدانیم: پهپاد کرم های شب تاب برفراز استادیو تد>>

بیشتر بدانیم: ساعت هوشمند آسو >>

روش راه اندازی و نصب نور دیواری هوشمند بیم

هر پرتو نور هوشمند بیم دارای یک اتصال مغناطیسی در هر دو طرف است، و هنگامی که شما آن ها را به هم متصل می کنید، هر پرتو نور، قدرت خود را از پرتو و اتصال قبلی می گیرد. با پنل گوشه شما می تواند یک زاویه ۹۰ درجه در مدل نوری خود ایجاد کنید.

یکی از مهمترین مواردی که در نصب در نظر باید گرفت؛ مدیریت کابل است. منبع تغذیه از طریق یک اتصال دهنده مغناطیسی مانند MagSafe، به نوار آخرین نور متصل می شود و سپس به سمت پایین می رود. یکی از مشکلات نصب این است که ممکن است مشکلاتی با وزن کابل و منبع تغذیه داشته باشید که اتصال مغناطیسی را خارج از پرتو می کند.

کنترل مستقیم و جداگانه هر یک از این پرتوهای نوری هم به طور بی سیم و با استفاده از یک برنامه موبایلی ممکن است. زمانی که تمام تجهیزات سخت افزاری نور هوشمند بیم ( Beam ) را نصب کردید، می توانید از برنامه Lifx روی سیستم عامل IOS استفاده کنید تا فرایند راه اندازی را شروع کنید. شما همچنین می توانید Lifx Beam را به برنامه Home در iOS اضافه کنید.

بیشتر بدانیم: ترافیک هوشمند بدون راننده >>

نور هوشمند بیم – سیستم LIFX Tile - نور دیواری هوشمند - برنامه Lifx

نور هوشمند بیم – سیستم LIFX Tile – نور دیواری هوشمند – برنامه Lifx

امکانات برنامه Lifx برای اجرای سیستم نور هوشمند بیم

اولین نکته ای که در مورد سیستم نور هوشمند بیم ( Beam ) توجه شما را جلب خواهد کرد این است که : پرتوهای نوری بیم، بسیار درخشان هستند. نور هوشمند بیم؛  با تمام شش نوار فعال شده، حدود ۱۲۰۰ لومن روشنایی دارد. نکته دیگر این است که به احتمال بسیار زیاد شما نمی خواهید پرتوهایی نور هوشمند بیم را در حداکثر روشنایی کامل نگه دارید و تمایل دارید شدت نور را کم تر کنید. می توانید این سیستم را در اتاق های متعدد اجرا کنید تا تنظیماتی را که برای اتاق شما مناسب است، پیدا کنید.

در برنامه Lifx، شما یک میزبان از گزینه های مختلف سفارشی سازی دارید. زیر زبانه “Creat” چندین تم از قبل ایجاد شده است  و به صورت پیش فرض قرار دارد.  از جمله برخی از الگو ها با رنگ های که آرام و آرامش بخش هستند ایجاد شده اند و برخی دیگر اتاق شما را به یک صحنه کنسرت زنده با پرتوهای نوری مهیج و شادی بخش تبدیل خواهد کرد. هر پرتو نور هوشمند بیم با رنگ بندی های متنوع خود رنگین کمال را به یاد شما خواهد آورد.

همچینی می توان با توجه به سلیقه و استایل خاص خودتان یک رنگ انتخاب کنید و نور پردازی تک رنگ داشته باشید. سیستم LIFX Tile این قابلیت را دارد تا طبق سلیقه فردی هر شخص تنظیم شود. همچنین می توانید نورهای ترکیبی را کنار هم در این سیستم استفاده کنید و یا به تناوب و چرخشی رنگ ها را عوض کنید.

در برنامه Lifx و زبانه effect  شما می توانید افکت های شخصی خود را بسازید . به عنوان مثال، گزینه “سو سو زدن شعله شمع” هدفش تقلید از سوختن نرم و اهسته شعله شمع در میان طیفی از رنگ ها می باشد. با هر یک از جلوه ها، می توانید سرعت تغییر رنگ را تغییر دهید، و همچنین تفاوت سطح روشنایی بین هر رنگ را مشخص کنید.

در سیستم نور هوشمند بیم یک ویژگی شگفت انگیز وجود دارد و آن، تشخیص موسیقی می باشد. در سیستم Lifx Beam یک میکروفون داخلی جاسازی شده است. از این میکروفون برای تشخیص صدای بازی، موسیقی هنگام سوخت شعله آبی شمع استفاده می شود.

نور هوشمند بیم – سیستم LIFX Tile - نور دیواری هوشمند - برنامه Lifx

نور هوشمند بیم – سیستم LIFX Tile – نور دیواری هوشمند – برنامه Lifx

ایرادهای برنامه Lifx و سیستم نور هوشمند بیم

برنامه  Lifx به صورت یک پارچه از مجموعه HomeKit پشتیبانی می کند، اما متاسفانه مجموعه ای از جلوه ها و پیش تنظیمات تم ها به Home انتقال نمی یابند. این به این معنی است که با استفاده از برنامه Home ( یا هنگامی که شما از Siri / HomePod استفاده می کنید)، تنها امکان انتخاب و استفاده از رنگ های جامد را دارید، این که سطح روشنایی را تنظیم کرده و روشن / خاموش کنید.

شبیه به لامپ های Nanoleaf Aurora ، گاهی روشنایی و رنگ بندی پرتو Lifx می توانند بسیار ناراحت کننده باشند و چشم را خسته کنند.و این امر به تنظیماتی که انتخاب می کنید بستگی دارد. مطمئنا نوری با طیف رنگ رنگین کمان روشنایی و خیره کنندگی بیشتری نسبت به رنگ سفید و زرد دارد و ممکن است چشم را خسته کند و این نکته به تنظیمات شخصی شما بستگی دارد. اما مطمئنا نور با طیف رنگین کمان، جذابتر از نور آرام سفید و یا زرد است و می توان شدت روشنایی را تنظیم کرد تا چشم ها را خسته نکند.

روی هم رفته، Lifx Beam یک راه سرگرم کننده است برای اضافه کردن برخی از روشنایی های خلاق به خانه ها و تبدیل آنها به خانه هوشمند. سیستم Lifx Beam در آمازون با قیمت ۱۹۹.۹۹ دلار موجود است.

 

برگرفته از وب سایت: ۹to5mac.com

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه

4 × 1 =