Loading...

جعل ویدیو با هوش مصنوعی ؛ تولید ویدیوهای جعلی از حرکات صورت افراد واقعی

/, دسته‌بندی نشده, هوش مصنوعی/جعل ویدیو با هوش مصنوعی ؛ تولید ویدیوهای جعلی از حرکات صورت افراد واقعی

جعل ویدیو از افراد واقعی ؛ با استفاده از هوش مصنوعی از روی حرکات صورت

با پیشرفت فناوری، جعل ویدیو از افراد واقعی با هوش مصنوعی ممکن شده است که در آنها می توان هرصدایی را به تصویر افراد مختلف اضافه کرد و کاری کرد که این تصاویر کاملا باور پذیر جلوه کنند. در گذشته جعل تصاویر و آثار هنری بسیار رایج بوده است. در سالهای اخیر با استفاده از هوش مصنوعی می توان با صدای خود شخص یا صدای اشخاص دیگر، ویدیو هایی باور پذیر تولید کرد. در این روش به گونه ایی حرکات دهان فرد جعل می شود که برای تمام افراد بیننده کاملا قابل باور است.

مخترع این تکنولوژی ” سوپاداسون سواجانکورن ” و گروه اش می باشند. آنها هدف ار اختراع این تکنولوژی را تعامل بین دنیای امروز و گذشته می دانند. با این روش می توان با مشاهیر بزرگ، نویسندگان، سیاستمداران و حتی پدر بزرگ و مادربزرگ ها تعامل داشت. آنها برایمان از گذشته و کارهایی که انجام داده اند، بگویند و ما داستان آنها را به صورت ویدیوی با صدای خودشان بشنویم.

در ادامه چگونه جعل ویدیو با هوش مصنوعی از روی حرکات صورت افراد را کامل توضیح خواهیم داد.

بیشتر بدانیم : ماشین هوشمند بدون سرنشین>>

بیشتر بدانیم : مکعب روبیک هوشمند>>

چگونه عملکرد تکنولوژی جعل ویدیویی با هوش مصنوعی

در این تکنولوژی ابتدا، از هر تصویری که به آن داده می شود یک تصویرسازی سه بعدی انجام می گیرد. این کار باعث می شود از تمام زوایای صورت شخص تصویری وجود داشته باشد. این روش برای ویدیوها نیز تکرار می گردد. به این صورت که به کمک الگوریتمی از هر فریم ویدیویی یک تصویرسازی سه بعدی انجام می گیرد. پس می توانیم در محصول نهایی از تمام زوایای فرد تصویر داشته باشیم.

شاید جمع آوری داده ها و انجام این پروسه به نظر سخت برسد؛ اما با جستجوی کوتاه اینترنتی برای سورژه های معروف به دنیای گسترده می توان دست یافت، به نظر سخت برسد؛ اما با جستجوی کوتاه اینترنتی برای سورژه های معروف به دنیای گسترده ای از تصاویر می توان دست یافت. البته تصاویر باید شامل جزئیات واضح مانند چین و چروک صورت، حالات مختلف صورت در شرایط مختلف و سایر موارد باشد.

این که عکس کجا و به چه صورت گرفته شده است اصلا اهمیت چندانی ندارد، فقط تنها مسئله  ای که حائز اهمیت است، پایگاه داده مناسب با تعداد کافی تصاویر است. حتی برای رنگ چهره افراد نیز تدابیری اندیشیده شده است، که رنگ پوست شخص زنده و شاداب و نزدیک به رنگ واقعی به نظر برسد. حال ترکیب و توالی تمام این تصاویر ثابت باعث ایجاد یک مدل انسانی ساخته شده و ویدیویی می شود.

جعل ویدیو با هوش مصنوعی

جعل ویدیو از افراد واقعی – هوش مصنوعی-سواجانکورن

بیشتر بدانیم: تشخیص بیماری با هوش مصنوعی>>

نگاه تخصصی به شیوه جعل ویدیو و صداگذاری

برای آموزش سیستم که چگونه شیوه حرف زدن را تقلید کند، کافی است ویدیو های صحبت کردن فرد مورد نظر رابه مدت طولانی مثلا ۱۴ ساعت برای سیستم پخش کنیم و سپس صدا را برای صداگذاری بر روی ویدیو فراهم آوریم. این تولید صدا توسط شبکه های عصبی انجام می گیرد تا به اجرای دهان منتقل گردد.

پس از آن جزئیاتی همچون دندان ها، نحوه ی قرارگیری آنها در صورت و پشت زمینه تصحیح می شود. بنابراین هوش مصنوعی به همراه پردازش تصویر ویدئویی و بررسی صدای افراد در ویدئوها می تواند هر متنی را به جای صدای این افراد جایگزین کند. این تکنولوژی کمک می کند که این باور در افراد به وجود بیاید که این خود فرد مورد نظر است که در حال صحبت کردن است.

بیشتر بدانیم: ساعت هوشمند آسو>>

بیشتر بدانیم: ایوا؛ هوش مصنوعی که آهنگ شخصی افراد را می سازد>>

قابلیت های این تکنولوژی بر مبنای هوش مصنوعی

علاوه بر قابلیت جعل چهره افراد ، هدف دیگر صداگذاری و تولید ویدیوی است که برای همگان باورپذیر باشد. با پیشرفت این تکنولوژی می توان کاری کرد که فرد بتواند به زبان های مختلف با صدای خود صحبت کند گویی آن زبان را می داند. در ضمن می توان صدا افراد مختلف را بروی تصاویر شخص دیگری قرار داد و با تغییرات چهره شخص، صدا ، حرکات صورت و تغییرات لب و دهان هنگام صحبت کردن شخص را تطابق داد.

سواجانکورن با یک دموی جذاب، صدای یکی از سیاست مداران معروف را بر روی تصویر ویدیویی سایر افراد قرار داده است. او با این کار به حضار نشان می دهد که نرم افزار او چه قدرت فوق العاده ای دارد تا صدای اشخاص را با حرکات صورت و لب هماهنگ کند و ویدیویی بسازد که بسیار واقعی جلوه کند. او در این ویدیو نشان می دهد که چقدر این تکنولوژی ظریف و با دقت عمل می کند.

جعل ویدیو با هوش مصنوعی

جعل ویدیو – جعل ویدیو از افراد واقعی – هوش مصنوعی – سواجانکورن

بیشتر بدانیم: هتل هوشمند ژاپنی با فناوری پارک خودکار ماشین>>

نگاه به آینده و پیشنهاد سواجانکورن

سواجانکورن اعتقاد دارد همان طور که این تکنولوژی واقعی و قابل اجرا شده به همان اندازه نگران کننده است. یکی از اهداف اصلی او این بوده که تکنولوژی او و گروهش کاملا دقیق و بسیار نزدیک به واقعیت باشد و در همین راستا امکان سو استفاده نیز وجود دارد. برای روشن شدن موضوع او مثالی بیان می کند :” از همان زمان به وجود آمدن فتوشاپ دنیا با مزایا و فواید کارآمد این نرم افزار در کنار جعل تصاویر به کمک آن روبرو بوده است و نمی توان تمام مزایا را قربانی استفاده منفی ازآن کرد.” سواجانکورن  در ادامه ی صحبتش می گوید که به عنوان یک محقق بارها به راههای مقابله با این سو استفاده ها فکر کرده است و این یعنی مقابله با کار خودش.

اما این روزها ابزاری اختراع کرده اند به نام “محافظ واقعیت”، که بر روی مرورگر نصب می شود و می تواند محتوای ساختگی احتمالی را به صورت خودکار تشخیص دهد. به طور کلی، با وجود تمام تلاش ها بازهم ویدیوهای جعلی ساخته می شوند و این مهم اجتناب ناپذیر است. دنیای هوش مصنوعی، بسیار گسترده و راهی بس طولانی است و احتیاج به پیشرفت در زمینه امنیت هم پای آن وجود دارد. به علاوه تکنولوژی جعل ویدیو اگر درست و با دقت استفاده شود به هر فرد اجازه می دهد تاثیر مثبتی بر روی جهان اطرافش بگذارد.

جعل ویدیو با هوش مصنوعی

جعل ویدیو – جعل ویدیو از افراد واقعی – هوش مصنوعی – سواجانکورن

بیشتر بدانیم : تکنولوژی چیکو>>

بیشتر بدانیم : درک احساس با هوش مصنوعی>>

ما کنترل یک مدل انسانی را در اختیار داریم، این کنترل به وسیله توالی از تصاویر ثابت ایجاد می‌شود.

برگرفته از وب سایت: TED

توسط | ۱۳۹۸/۴/۲۴ ۱۰:۱۰:۴۱ ۱۳۹۸/۰۱/۰۸|تکنولوژی, دسته‌بندی نشده, هوش مصنوعی دسته بندی ها|برچسب ها: , |

در باره نویسنده :

مهندس کامپیوتر ، گرایش نرم افزار - علاقمند به هوش مصنوعی و اخبار تکنولوژی

ثبت ديدگاه

5 − 3 =