Loading...

هدفون هوشمند واقعیت مجازی Ora-X ؛ تجربه رویایی موسیقی سه بعدی

/, تلفن همراه, گجت پوشیدنی/هدفون هوشمند واقعیت مجازی Ora-X ؛ تجربه رویایی موسیقی سه بعدی

هدفون هوشمند Ora-X بر پایه واقعیت مجازی یک تبلت پوشیدنی است

تا چند ماه پیش عینک هوشمند گوگل گلس به عنوان هوشمندترین عینک دنیا شناخته می شد. اکنون هدفون هوشمند واقعیت مجازی Ora-X این ادعا را به چالش کشیده است. هدفون Ora-X تنها یک جفت هدفون معمولی نیست. بلکه در اصل یک تبلت پوشیدنی است. هدفون هوشمند Ora-X به وسیله پلتفورم انعطاف پذیر اندورید کار می کند.

بیشتر بدانیم: ادیسه، هدست واقعیت مجازی سامسونگ >>

بیشتر بدانیم: لنز چشمی واقعیت مجازی سامسونگ >>

شرکت سازنده هدفون هوشمند Ora-X

شرکت فرانسوی Optinvent که در زمینه طراحی و تولید تکنولوژی‌های مربوط به چشم فعالیت می‌کند، چند سالی می‌شود که تحقیقات بسیاری را بر روی عینک‌های واقعیت افزوده به انجام می‌رساند. این شرکت به تازگی پروژه ای را به نام هدفون و یا عینک هوشمند Ora-X در کیک استارتر راه اندازی کرده است که هدفش شکست عینک هوشمند گوگل گلس است.

بیشتر بدانیم: هدفون مترجم گوگل >>

مشخصات کلی هدفون هوشمند واقعیت مجازی Ora-X

 هدفون هوشمند واقعیت مجازی Ora-X به محض بیرون آمدن از جعبه آماده استفاده است. هدفون Ora-X قادر به اجرای برنامه های مستقل است و امکان شخصی سازی تنظیمات نیز برای ان در نظر گرفته شده است. عمر باتری ۸ ساعته هدفون هوشمند Ora-X اجازه استفاده از برنامه های متنوع این هدفون را برای تمام طول روز فراهم کرده است.

اینکه آیا شما شخصی هستید که دوستدار تکنولوژی است و یا فردی که شیفته موسیقی است و علاقه دارد تجربه صوتی خود را به سطح سه بعدی (۳D) برساند، هدفون هوشمند Ora-X برای شما ساخته است. این هدفون هوشمند بر پایه واقعیت مجازی قادر است تجربه صوتی شما را دیداری و سه بعدی کند.

هدفون واقعیت مجازی Ora-X قادر است صدای محیط پیرامون را حذف کند. این هدفون هوشمند تجربه گوش دادن را متحول کرده است و گسترش داده است. هدف از این گسترش ایجاد یک محیط و تجسم تعاملی است برای چیزهایی که شما گوش می دهید. به وسیله هدفون هوشمند واقعیت مجازی Ora-X می توانید موسیقی فیلم های جدید را گوش بدهید و ببنید و یا اطلاعیه های مربوط به هنرمندان مورد علاقه خود را دنبال کنید و ببنید و امکانات خیلی بیشتر.

بیشتر بدانیم: هولولنز مایکروسافت >>

امکانات پیشرفته هدفون و یا عینک هوشمند واقعیت مجازی Ora-X

با بیش از ۸ سال کار سخت افزاری در مورد واقعیت مجازی تنها ۱۳ فناوری اصلی در این حوزه موجود است. با هدفون دیداری Ora-X شرکت Optinvent ثابت کرد که قادر به ایجاد چالش در زمینه طراحی، ساخت و تحویل سخت افزارهای پیشرفته در حوزه واقعیت مجازی می باشد. پروانه ثبت اختراع این طرح به شرکت فرانسوی  Optinvent تعلق گرفته است.

شما می توانید از طریق صفحه لمسی تعبیه شده در Ora-X که روی گوشی سمت راست قرار دارد و می تواند به گوش سمت چپ نیز انتقال یابد و یا از طریق فرمان های صوتی با این هدفون هوشمند ارتباط برقرار کنید برای پخش موسیقی، برنامه های کاربردی، حرکت به منوها، و گرفتن عکس یا ویدئو.

تکنولوژی واقعیت مجازی در هدفون Ora-X

شاید بتوان گفت هدفون واقعیت مجازی Ora-X یک کامپیوتر اندرویدی پوشیدنی است. محتوای ویدئوهای مجازی بر روی محیط مبتنی بر واقعیت مجازی قرار می گیرد با تمام این امکانات ، هدفون هوشمند واقعیت مجازی Ora-X یک تکنولوژی همه جانبه نیست که ارتباط شما را با محیط خارجی مسدود کند.

بیشتر بدانیم: دستبند هوشمند SGNL >>

هدفون هوشمند واقعیت مجازی Ora-X – هدفون هوشمند Ora-X – هدفون Ora-X – عینک واقعیت مجازی Ora-X – هدفون واقعیت مجازی Ora-X – تبلت پوشیدنی Ora-X – موسیقی سه بعدی با هدفون Ora-X

هدفون هوشمند واقعیت مجازی Ora-X

مدل های هدفون هوشمند واقعیت مجازی Ora-X

هدفون هوشمند Ora-X قابل تبدیل به دو مدل است. هدفون واقعیت مجازی Ora-X دارای یک صفحه نمایش قابل تنظیم و یک دوربین است که می تواند در مقابل چشم قرار گیرد و یا با چرخش صفحه نمایش به سمت بالا به یک هدفون سنتی تبدیل شود. به علاوه پایه ای که صفحه نمایش بر روی آن وصل شده قادر به چرخش ۱۸۰ درجه است است.

قابلیت های هدفون واقعیت مجازی Ora-X

نماهنگ: به وسیله هدفون هوشمند واقعیت مجازی Ora-X نه تنها قادر به شنیدن موسیقی با وضوح صدای بسیار عالی هستید بلکه قادر هستید موزیک ویدئوهای جدید را به طور مستقیم و آنلاین مشاهده کنید و یا از نماهنگ های ذخیره شده در تلفن همراهتان استفاده کنید و حتی موزیک ویدئوها را از طریق Wi-Fi  و بلوتوث به اشتراک بگذارید و ذخیره کنید. به وسیله این هدفون هوشمند می توانید سرویس های اشتراک ویدئو همانند یوتیوب، اخبار، و یا انواع دیگر ویدئو را در صفحه نمایش مجازی بزرگ ORA-X تماشا کنید.

بازی : شاید بتوان گفت عینک هوشمند Ora-X نوعی کنسول بازی قابل حمل است.  به وسیله صفحه نمایش بزرگ مجازی، پد لمسی و سنسور موقعیت یابی ۹ محوره می توانید بازی های اندرویدی را از گوگل استور دانلود کنید و حس متقاوتی را در این زمینه تجربه کنید. صفحه واقعیت افزوده تمام رنگی، میدان دید ۲۲ درجه ای دارد که در واقع با نگاه کردن به صفحه نمایش ۷۰ اینچی از فاصله ۱۵ فوتی برابر است  ایجاد می کند.

رسانه های اجتماعی  : هدفون هوشمند Ora-X مجهز به یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس ( تمرکز) اتوماتیک و ضبط ویدئویی HD 1080p می باشد. به وسیله این دروبین می توان لحظه های حساس و باشکوه را فورا ضبط کنید و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید . زمان به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوهای ضبط شده به وسیله هدفون واقعیت مجازی Ora-X بسیار سریعتر از به اشتراک گذاری توسط تلفن های هوشمند امروزی است.

پیام رسانی : هدفون هوشمند واقعیت مجازی Ora-X می تواند به یک دستگاه اعلان و پیام رسانی تبدیل شود. گوش دادن به موسیقی ، دریافت اعلان  و ارسال پیام های بی وقفه به وسیله صفحه لمسی با رابط کاربری ویژه توسط تکنولوژی Eyespeech ( نوعی تکنولوژی کنترل وسیله های هوشمند به وسیله چشم) صورت می گیرد. هدفون Ora-X از طریق میکروفون یکپارچه،  از دستورات صوتی پشتیبانی می کند.

هدفون هوشمند واقعیت مجازی Ora-X - تبلت پوشیدنی Ora-X – موسیقی سه بعدی با هدفون Ora-X

هدفون هوشمند واقعیت مجازی Ora-X – تبلت پوشیدنی Ora-X – موسیقی سه بعدی با هدفون Ora-X

امتیازهای برجسته هدفون هوشمند واقعیت مجازی Ora-X

  • محتوای صوتی و تصویری در یک بستر بسیار لطیف توسط هدفون Ora-X بخش می شود.
  • تعلق گرفتن پروانه ثبت اختراع به هدفون مجازی Ora-X برای سالهای تحقیق و توسعه در زمینه سخت افزارهای پیشرفته مبتنی بر واقعیت مجازی.
  • وضوح صدای بسیار بالا به همراه حذف صداهای مزاحم اطراف
  • مبتنی بر اندروید و مجهز به دوربین، حافظه داخلی، میکروفون ، صفحه لمسی ، و سنسورهای لازم شامل (gyro, GPS, accelemrometr, proximity)
  • دارای پردازنده دو هسته ای با پردازنده گرافیکی، دارای صفحه لمسی خازنی، دوربین، میکروفون و سنسورهای نور محیطی و داخلی ، مجهز به بلوتوث و وای فای . تمام این امکانات به لطف باتری شارژ شدنی باظرفیت بالا و بادوام این هدفون هوشمند در این گجت پوشیدنی یکپارچه شده اند.

ویژگی های شنوایی و گوشی های هدفون واقعیت مجازی  Ora-X

مقاومت ظاهری: ۳۲ Ω +/- ۱۵%

میزان حساسیت : ۱۱۳ dB +/- 3 dB در ۱kHz

حداکثر قدرت ورودی: ۵۰ mW

واکنش بسامدی ( پاسخ فرکانس) : ۲۰Hz تا ۲۰ kHz

میکروفون های حذف سر و صدای محیطی

مجهز به کدک صوتی با کیفیت بسیار بالا با استفاده از فناوری DSP

مجهز به دکمه های میانبر

ویژگی های دیداری هدفون واقعیت مجازی Ora-X

صفحه نمایش مجازی با کیفیت بسیار بالا و میدان دید وسیع

صفحه نمایش ۷۰ اینچی از فاصله ۱۵ فوت

۹۹ پیکسل تمام رنگی / وضح تصویر بسیاربالا از هر زاویه ای

نرخ تجدید (refresh rate) صفحه نمایش : ۱۲۰ Hz

شدت روشنایی : ۳۰۰۰ nits

حسگر نور محیطی

حسگر مجاورتی (proximity sensor)

سنسور ۶ محوره ( Gyro, Compass, Accelerometer )

دوربین ۵ مگاپیکسلی / تمرکز ( فوکوس ) خودکار و ضبط ویدئویی با کیفیت HD

خروجی ها و اتصال ها

پردازنده دو هسته ای قدرتمند

سازگار با اندروید نسخه ۴.۴.۲

 باتری قدرتمند شارژ شدنی با ظرفیت بالا : ۲۰۰۰ میلی آمپر

دارای پورت های متنوع و داک

جک ورودی صدا ۳.۵ میلی متری

فلش مموری ۸ گیگا بایتی

وای فای ۸۰۲.۱۱ b/g/n

بلوتوث ۴ LE

USB نوعU برای شارژ و همگام سازی

 رم ۲ گیگا بایتی

قیمت هدفون هوشمند واقعیت مجازی Ora-X

طبق برنامه ریزی اولیه پیش بینی شده است قیمت هدفون هوشمند واقعیت مجازی Ora-x در حدود ۶۰۰ دلار باشد.  در نسخه طراحی ویژه مدرن و لوکس هدفون هوشمند Ora-X رنگ پوسته هدفون سفید نقره ای در نظر گرفته شده است و پایه اتصال برای داک شارژ چرم آبی خاکستری طراحی شده است. قیمت نسخه لوکس هدفون واقعیت مجازی Ora-X در حدود ۷۰۰ دلار است که برای حمایت کنندگان و توزیع کنندگان قیمت ۵۴۹ دلار در نظر گرفته شده است.

برگرفته شده از : Indiegogo

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه

هجده + هفت =